CRM til dig alene eller CRM til flere?
Skal du have CRM til dig alene,
fordi du har en enkeltmandsvirksomhed
eller lige er startet,
eller skal du have CRM til flere i virksomheden?
Der er jo forskel på, hvordan din indførelse af CRM skal foregå afhængig af, om I er én eller flere.
Er du alene i virksomheden er det nemt for dig at tage beslutninger om, hvordan du skal benytte CRM systemet til at give dig selv større overblik og mere tid.
Vil du:
-
Koble CRM system og økonomisystem sammen?
- bruger du f.eks. e-conomic kan det ske på få minutter
- du kan løbende arbejde med dine emner i SkyViewCRM, følge op på dem, give tilbud til dem, sende mails til dem, holde møder med dem
- og så snart du første gang får en ordre, så der skal faktureres, sender du bare data til økonomisystemet, så du ikke skal taste data to gange
- nu ved begge systemer, du har en ny kunde
-
Altid have styr på, hvem du skal ringe til eller holde møde med
- hver eneste gang, du bliver ringet op af et nyt emne, opretter du ham/hende
- og du opretter en opgave/aktivitet som SkyViewCRM husker dig på, du skal følge op på
- hver eneste gang en nuværende kunde ringer
- opretter du en opgave/aktivitet og skriver, hvad I aftaler
- hver eneste gang, du selv ringer op
- skriver du på aktiviteten, hvad du og kunden har aftalt
- hver eneste gang, du bliver ringet op af et nyt emne, opretter du ham/hende
-
Have nemt overblik over
- hvem der er kunde, emne, leverandør, forhandler, agent eller andet
- hvilken branche, vedkommende tilhører
- hvilket land
- andet, der er relevant for dig
-
Have registreret, om din kunde/dit emne har givet samtykke til, at du må kommunikere med dem (GDPR)
- du har sikkert allerede vedtaget, hvordan du behandler data i din virksomhed
- og hvad du gemmer, hvor længe
- og hvem hos jer, der kan se de data, du gemmer
- og du har sikkert allerede fået OK fra dine kunder og emner til, at du må kommunikere
- informationen gemmer du i SkyViewCRM, så du kan finde det, og vise det frem, hvis det bliver nødvendigt
(registrer endelig “Samtykke givet dato” – “Samtykke afslået dato”)
- informationen gemmer du i SkyViewCRM, så du kan finde det, og vise det frem, hvis det bliver nødvendigt
- du har sikkert allerede vedtaget, hvordan du behandler data i din virksomhed
-
Arbejde overordnet eller detaljeret med Opportunities/Salgsmuligheder
- vil du blot registrere, om en ordre af en vis størrelse er på vej og hvornår, så du har overordnet styr på det
- vil du registrere, om der er en vis sandsynlighed for at få ordren
- vil du bruge pipeline (se vore e-bøger om emnet )
- vil du se rapporter på, hvad du har budgetteret med, hvad der er i forecast, og hvad du har lukket
-
Samle e-mails op automatisk.
- i CRM kan dine mails blive gemt automatisk
- ligesom CRM systemet kan gemme alle de data, du i øvrigt har i form af fotos, PDF’er, Worddokumenter etc
-
Og meget mere – bestem selv, hvad du vil starte med for at få overblik
- start dit CRM system med det, du ved du til kunne tage dig sammen til at benytte konstant
- spild ikke tiden med at vedtage 100 ting, du alligevel ikke får brug for, eller som er for besværlige at opdatere
Er I en virksomhed med flere ansatte, der tilsammen skal dele viden om kunderne, så I ikke skal “rende rundt” og spørge? Eller lede hist og pist?
Mange af opgaverne og de spørgsmål, I skal tage stilling til, er de samme.
Dog skal der være en tovholder, der sørger for, at en fælles proces vedtages og – ikke mindst – overholdes. SkyViewCRM kan være din tovholder, eller vi kan hjælpe den person hos dig, der er det.
CRM virker, når alle tager ansvar for, at SkyViewCRM konstant benyttes i steder for diverse gule sedler, noter, Excelark og notesbøger.
Og det virker med garanti, så der:
-
spares tid
-
deles viden
-
skabes historik
-
omsættes mere – hurtigere
-
aldrig glemmes noget
Ring til os, hvis du vil høre mere 70701312
– eller send en mail med dine ønsker info@skyviewcrm.com