Er du leder? administrerende direktør?
1. Alle taler om CRM, få ved hvad det er, hvad får jeg ud af det?
Du får kun noget ud af det, når du beslutter, at nu skal din virksomhed arbejde systematisk med kundeinformationer og kommunikation.
Topledelsens involvering er krav No 1 for at få succes og undgå at spilde tid og penge.
- Du sikrer din virksomheds vigtigste aktiv – kunderelationer og viden om kunderne
- Du kan være sikker på, at alle i din virksomhed har fødderne samme vej
- Du kan føle dig tryg ved, at blot ved klik på en knap, kan du se virksomhedens situation
2. Skal jeg selv bruge tid?
Du skal ikke nødvendigvis bruge tid ud over at informere alle om, at beslutningen om, at I som virksomhed skal have overblik og dele viden, er taget.
Fordi I skal være en virksomhed, der har åbenhed og deler informationer, så alle giver hjælp til alle og modtager hjælp fra alle for at gøre jobbet bedst muligt og give kunderne den bedste behandling.
Du skal blot signalere, at du selv vil gå foran, fordi du ved, I skal være en del af den nye digitale verden, som kører hurtigere og hurtigere, og som I alle er nødt til at være en del af for aldrig at komme bagud i forhold til nuværende konkurrenter eller nye spillere på markedet, der pludselig opstår (ligesom f.eks. Uber kom ud af den blå luft – Læs f.eks. vores e-bøger om, hvor hurtigt, det kan gå, hvis der kommer spillere på markedet, som fuldkommen vender op og ned på den branche, man er i).
3. Jeg har brug for nem rapportering?
Det gode ved, at alle hos jer benytter SkyViewCRM som omdrejningspunkt, er, at alle informationer ligger ét sted.
Ud fra dette sted, kan trækkes alle former for rapporter, og se meget overskuelige dashboards der giver viden om din totale virksomheds budgetter, forecast og resultater – om Business Units, Teams, og enkeltpersoner.
- planlagt og gennemført (måske glemt) aktivitetsniveau
- salgsmuligheder – planlagte, afsluttede (måske ikke fulgt op, måske tabte, måske kontant flyttet frem til ny dato)
- Tilbud – planlagte, afsluttede (måske ikke fulgt op, måske tabte, måske kontant flyttet frem til ny dato)
Det er der mange koncerner, der siger, de gør.
Vi har arbejdet med norske, franske, amerikanske og japanske virksomheder. Fra det blev annonceret år 1, at nu skulle et stort internationalt CRM-system implementeres til det skete gik mellem 7 og 12 år, hvis det nogensinde sker. I al den tid arbejdede vi med CRM for virksomhederne, som jo ikke kunne vente på at være med i den digitale nutid.
Grunden er, at ét er at SIGE CRM, noget andet er at kunne levere og leve det.
Og én ting er, at koncern ledelsen i virksomheden siger, at nu skal det være sådan, men ofte selv kan nå at blive skiftet ud flere gange, inden målet er nået, og der kommer en ny koncernledelse med nye ideer. Eller koncernledelsen får pludselig andre prioriteter, så CRM rykker ned på listen over vigtige opgaver.
Så vi plejer at sige: “Tag den med ro, arbejd videre, du kan ikke undvære CRM, for dine konkurrenter sidder ikke på hænderne og venter på din koncernledelses endelige beslutning!”
Og sluttelig – hvad er problemet? Du kan arbejde, medens koncernen overvejer. Og alle de data, du har samlet sammen er ikke spildt. Dem kan du/I blot eksportere til det andet nye system, den dag, det kommer.
Kun Win Win – du er foran konstant og alle har vundet på det.