Har du allerede CRM – og vil gerne bruge det mere intensivt?
Der er mange virksomheder i Danmark, der har prøvet at arbejde med CRM et stykke tid, uden brugerne er kommet rigtigt i gang alle sammen.
Måske fordi det er for besværligt lige i øjeblikket – der skal tastes for meget, synes de. I den situation er det de færreste, der tænkes på, hvor mange minutter eller timer, der sidenhen skal bruges for at finde oplysninger, som man enten selv ellers ens kolleger har gemt på gule sedler, i en mail, eller som er skrevet på bagsiden af en kuvert, hvor den nu pludselig ligger med forsiden fremme og oplysningen dermed er glemt.
Et CRM-system, der én gang er sat op baseret på den viden, man havde da det skete, dækker måske heller ikke de behov, der er i dag. Der sker løbende ændringer, kommer nye måder at gøre tingene på – tænk bare på, hvor meget, vi alle bruger mobilen i dag – data skal være tilgængelige, uanset om vi sidder derhjemme foran PCen, Mac’en, eller vi er på farten.
Derfor er det vigtigt, at CRM-systemet er nemt at bruge, er brugervenligt, så alle i virksomheden konstant arbejder i det, og viden dermed er tilgængelig på nøjagtigt det tidspunkt, der er brug for den.
Som eksempel kan vi nævnte, at SkyViewCRM kan etableres på et par dage, data kan tages fra andre CRM-systemer, så man ikke skal starte forfra.