Hvordan får jeg den ordre hurtigere?
Hvordan får jeg den ordre hurtigere. Så jeg ikke skal rykke og rykke og ringe og ringe?
Ja, du kender det. Du spørger dig selv: Hvordan får jeg den ordre hurtigere?
Du ringer og ringer. Du sender mails. Du er sød og venlig. Du er lidt mere kontant.
Din chef puster dig i nakken. Eller du er selv chef, og banken eller næste lønudbetaling truer forude.
Og du KAN IKKE forstå, at det ikke lykkes noget hurtigere.
Hvordan får jeg den ordre hurtigere? Du trommer i bordet med blyanten. Du prøver at være tålmodig. Du følger op.
Har du selv gjort alt, du kunne gøre?
Hvordan gik det på mødet?
- gav du kunden lejlighed til at fortælle om sin situation 80% af tiden?
- lyttede du godt efter kundens signaler og behov?
- havde du en god kemi med din kontaktperson hos kunden?
- fik du lige præcis fortalt, hvorfor netop dit produkt skaber værdi hos kunden, så han vil tabe penge, hvis han ikke siger ja nu?
- eller sad du bare og tænkte: Hvordan få jeg den ordre hurtigere?
Hvordan gik det på vej ud ad døren?
- spurgte du kunden, om du måtte sende et tilbud – altså pressede du ham faktisk til det?
- spurgte kunden, om du ikke nok ville sende et tilbud, fordi han var meget interesseret, og fuldkommen havde forstået, hvilke værdier, du tilfører ham?
- fulgte du hurtigt op med det tilbud, han bad om – og ringede kort efter, du havde sendt det. Hvis du da ikke bragte det ud?
Det er ikke nemt at være sælger, når man skal være afslappet og afventende, medens man indeni er vild for at lukke ordren. Fordi man bare kan se, at det vil være guld værd for kunden at sige ja.
Hvor tit har du ikke været ude for at opleve sælgere, der har hundredevis af tilbud ude. Tilbud, der er udarbejdet i timevis, og som blot ligger i store bunker på borde og reoler (hvis de ikke findes elektronisk alene).
Måske bunkevis af papir, der bliver bladet i, skrevet på, fulgt op på. Dag efter dag.
90% af tilbuddene skulle aldrig være skrevet. Eller der skulle blot være skrevet en ganske kort e-mail med introduktion for at checke interessen.
Hvis responsen var positiv kunne du straks gå over til at skrive et mere detailleret tilbud.
Du kan nemmere se, hvor du er i processen og optimere den, når du arbejder systematisk. F.eks. kan jeg anbefale SkyViewCRM.
Her kan du arbejde med salgstragten (Pipelinen). Du kan se, om du har tilstrækkeligt med emner i hvert step. Og du kan se, hvornår du er startet på en salgsmulighed, og hvor lang tid du er om at afslutte den.
Her ser du eksempel på salgstragten.
Du kan selv bestemme dine trin.
Og du kan hurtigt se, hvordan det går firmaet, og dig selv.
Du vil ikke mere spørge, hvordan får jeg den ordre hurtigere.
Du kan allerede se, hvad der skal til efter ganske kort tid.
Ring til os: +45 7070 1312. Vi har arbejdet med CRM systemer i mange år – vi kender alle faldgruberne, og vi får alle i gang.
Eller send os en mail: Annette Andersen aa@skyviewcrm.com.
Du kan også bestille en præsentation eller en gratis version af SkyViewCRM, som du kan bruge frit i 14 dage.
Vi glæder os til at blive din samarbejdspartner.