Om SkyViewCRM
SkyViewCRM
I 2013 besluttede vi at udvikle det nye cloud baserede, online CRM-system SkyViewCRM med en brugervenlig opbygning. Vi vil give virksomheder mulighed for at skabe ekstra forretning, følge op, undgå en stressende hverdag (blive af med papirbunker, Post-It Notes, kalendere, Excelark, uoverskuelig mailhåndtering etc.) – og tilbyde alt til en attraktiv pris, som alle kan se er en god investering.
Vi har konstant udviklet SkyView – enhver kan starte med lidt og tage mere i brug efterhånden – og vi er lydhøre overfor forbedringsforslag og nye ideer.
Du kender sikkert nogle af de virksomheder, der benytter SkyViewCRM – Searchia, Bas Kraner, Easy-Agricare, Interplan, Aktiv Finans, Brandpit, Carematch, Vejen Erhverv, Alucaiter, @Heat, Compass Fairs, SecureIT, Trefadder, Viral Film,, – og hver eneste af disse virksomheder har en lille twist på, hvordan de arbejder i SkyViewCRM – dog med det klare mål, at enhver i virksomheden SKAL bruge systemet.
SkyViewCRM – i skyen – kan sættes op på 15 minutter med din egen personlige database, med dine egne kunder og emner oprettet. Du kan bruge systemet på PC, Mac, iPad, iPhone, Mobile enheder. Og hele flowet fra lead til kunde, kan du køre igennem i SkyViewCRM.
Vil du “nøjes” med at bruge SkyViewCRM på mobilen med mulighed for at indtale dine noter, så kan du gøre det – det sparer masser af tid.
Vil du integrere med e-conomic eller andre ERP-systemer sættes det op på 5 minutter, og der kobles e-mailopsamling til lige så hurtigt.
Vi kan garanteret også hjælpe DIG.
Hvem er vi:
Ale medarbejdere i SkyViewCRM har stor erfaring med CRM – nogle få ord til os, og vi ved, hvad du taler om, og vi kan være behjælpelige med at designe den proces, der er til størst fordel for dig som kunde/samarbejdspartner, og på den måde sparer du tid, du får overblik, og papirbunkerne reduceres til et minimum. Om du vil have os til at gennemføre alt for dig, eller du selv vil gøre det, bestemmer du selv.
Peter Grøndahl.
Peter Grøndahl startede med at læse på DTU, fordi han ville bygge broer. Men han endte med at blive iværksætter inden for it-branchen.
Interessen for it kom lidt tilfældigt, da han som ingeniørstuderende fik et studiejob på dagbladet Børsen, der var begyndt at bruge edb til børslisterne.
Han startede sideløbende sit eget firma, og her udvikledes bl.a. en unik database, og senere børssystemer til banker for i 1980’erne var der hul igennem med et it-system til handel på Børsen. De blev solgt til alle de store banker i Danmark og mange af de andre, der handlede med aktier, samt en del banker i udlandet. Banksystemerne solgtes på et tidspunkt til IBM og Christian Rovsing, men blev købt tilbage, videreudviklet, og siden foræret til medarbejderne i selskabet i forbindelse med, børsføringen af det andet selskab, der var sat i gang.
For i slutninger af 90’erne og omkring årtusindskiftet lå det store potentiale i NetOp Remote Control. Der blev solgt over 10 mio. licenser i 80 lande.
NetOp kunne fjernstyre en computer. Det sker efter samme princip, som når en it-supporter tager kontrol over din computer, og softwaren solgte i massevis til virksomheder og skoler i hele verden.
“Det blev opfundet, fordi vores server stod under køkkenvasken. Programmørerne blev trætte af at skulle bevæge sig hen til serveren, så de fandt på at fjernstyre den. Så det blev skabt ud fra initiativ og dovenskab,” siger Peter Grøndahl.
I 2001 tog Peter Grøndahl NetOp på børsen, fortsatte i virksomheden til 2007 som adm. direktør og til 2008 i bestyrelsen.
Han behøvede egentlig ikke at arbejde, men han havde stadig alt for meget lyst til at starte nye ting. Så efter tre uger med golf og afslapning var han tilbage som iværksætter og kastede sig over nye it-virksomheder og kapitalforvaltning.
“Og jeg havde temmelig meget kendskab til den finansielle sektor gennem de banksystemer, jeg havde udviklet, og den tætte kontakt jeg havde haft med banker”, siger Peter Grøndahl, som blandt andet investerede i og var med fra begyndelsen af Artha Kapitalforvaltning, hvor han stadig er aktionær og bestyrelsesmedlem.
I dag arbejder Peter Grøndahl med videreudviklingen af SkyViewCRM og derudover med investeringer i forskellige virksomheder blandt andet Artha Kapitalforvaltning og Norcod.
Annette Andersen
Annette Andersen har været i Unilever – først som Research Executive i Unilevers internationale markedsanalyse selskab Research International, hvor hun var ansvarlig for at skaffe omsætning udenfor Unilever selskaberne, som indtil da havde været virksomhedens automatiske eksistensgrundlag, hvor medarbejderne blot modtog bestilling på analyser. Omsætningen blev øget med 60% på 3 år.
Udarbejdede oplæg til, og design af, research opgaver for danske kunder med og uden datterselskaber og internationale kunder, der ønskede informationer om det danske marked Kunder var bl.a. Lagerman/Malaco, Kleenex, Lego og Aller.
Nu var valget mellem at blive chef for Research International i Danmark, eller gå videre og lære noget mere indenfor salgs og markedsføring af mærkevarer, hvor Unilever jo er et af de dygtigste selskaber i verden – valget faldt på en stilling som produktchef i Sunlight med ansvar for markedsføring af mærkerne Lux, Rexona og Lypsyl, derefter produkt gruppechef for alle Unilevers rengøringsprodukter (flydende skurepulver Cif, som relanceredes og ved hjælp af samling øgede markedsandelen 32%, Domestos), og senest for hele detergents omsætningen, der udgjorde 60% af selskabets totale omsætning. (OMO, lancering af Bamseline, hvor Annette selv fandt på navnet som en “oversættelse af det italienske Coccolino” )
Unilever havde nu en stilling ledig som marketingchef i Frisko Is med ansvar for hele issortimentet, udvikling af nye smagsvarianter, desserter, oplæg og støtte til salgsdirektørens møder med grossisterne, hvor der især med Coop var et tæt samarbejde. Annette lancerede blandt andet Magnum, der i dag er et verdensomspændende brand, ligesom Vienetta og food produkterne Iglos Pizzeria og take away (burgere) på tankstationer markedsførtes. På tankstationerne skulle lige en ændring af loven til, før det blev muligt, da burgere ikke stod på Fødevaremyndighedernes positiv liste – det hjalp at invitere den ansvarlige til en lille frokost, så positivlisten fik en tilføjelse. 🙂
I Mars koncernen fik Annette som divisionsdirektør ansvar for salg og marketing – herunder kontakt til dyrlæger og kenneler – for Petfood (Whiskas, Kitekat, Sheba, Catsan og Pedigree, Chappi, Frolic og Cesar samt Pet snacks. Indenfor Good blev Dolmio lanceret og markedsføringen af Uncle Ben’s intensiveret.
Der var løbende kontakt med Waltham, hvortil også indkøbere og kædedirektører i Danmark blev inviteret, og der rejstes ofte til Mars selskaberne i Holland, UK og Tyskland, hvor Annette blandt andet tog initiativ til udvikling af helt nye former for dyremad, fik sat fokus på nye beregningsmetoder for markedsandele samt international fokusering af mærkevare registrering og -beskyttelse. I forbindelse med en kreativ promotion, der blev mulig på trods af stramme international regler for emballagedesign, lykkedes at det tage 68% af markedet.
Sammen med PA, besluttede Annette at etablere et selskab for Trade Marketing. Alle FMCG virksomheder i verden havde brug for (og det har de stadig) meget målrettet at matche deres organisationer med grossister, kæders og butikkers organisationer for ikke pludselig at blive smidt ud eller få minimeret deres eksponering. FMCG virksomhederne har selv i årevis givet magten til handelen – både de internationale indkøbs samarbejder, og de danske dagligvaregrossister og kæder. Da PA blev solgt besluttede Annette at etablerede AA International Consulting – til at starte med kun med fokus på FMCG. Virksomhedens produktportefølje udvidedes med AA International strategiprocesser, indkøbsprojekter og generel management rådgivning blandt andet for Industriministeriet, SAS, Rockwool, Teleselskaber i Norge, Dagrofa, Metro, Magasin, Globus (CH) med flere.
For at sikre, at de virksomheder, der gennemgår en strategiproces, også følger projekterne til dørs for at skabe den omsætningsfremgang og det overskud, der er budgetteret med og som skal sikre dem konkurrencekraft, købte AA International sig ind i Expansion Software = DTM International.
Så kunne AA Internationals kunder få styr på planlægning, gennemførelse og opfølgning med professionel og nem rapportering synlig for alle på tværs af funktioner. Intet bliver glemt. Alle har overblik på tværs. Så hvor mange i starten brugte Time manager og siden Excel til styring af opgaverne, bruger de nu et professionelt system. Det største problem efter gennemførelse af en strategiproces, er jo nemlig, som alle ved, at de fine rapporter sættes på hylden, så mange skønne kræfter går til spilde – det gør de ikke med en AA proces.
Baggrund
– CRM startede med DTM-systemet.
For mere end 20 år siden blev det første CRM-system introduceret i Danmark – DTM-systemet – som masser af salgs- og marketing folk har brugt og bruger – prøv at søge i Linkedin på folk, der har været med til at implementere, har startet karrieren hos eller været med til at udvikle DTM-systemet – det er virkelig utroligt mange – og alle disse mennesker ved, hvad CRM er, hvad mange i Danmark og verden stadig ikke ved.
I starten fandtes – og kun i USA – contact managers som Act og Goldmine – så da Desk Top Marketing/DTM blev introduceret i Danmark var det en nyskabelse.
Masser af virksomheder startede med systemet i deres marketingafdeling, og mange påbegyndte dialog markedsføring, herunder SAS, ISS, Lego, Radiometer, Statoil i flere lande, Nykredit, bordpladen.dk og mange flere.
Senere opkøbte DTM en virksomhed, der arbejdede med Salgsstyring til FMCG og andre virksomheder, der har sælgere, der besøger detailhandelen, supermarkeder, butikker i øvrigt og HoReCa. DTM-systemet er meget udbredt i dag også via sælgernes benyttelse af systemet på iPad. Du kender sikkert mange af virksomhederne: Skagen Designs, Spangsberg Chokolade, Scandic Food, Carletti, JTI.
Udenfor FMCG er etableret systematik via DTM-systemet for Lalandia, Dan Technologies og bordpladen.dk – for sidstnævnte har vi udviklet en proces, der betyder, at virksomheden kan styres med 25% af de medarbejdere, der inden DTM kom på banen, var ansat. Og nu med eliminering af fejl.
Peter Grøndahl var en af de første i Danmark, der intensivt benyttede DTM-systemet til at håndtere alle sine processer i Danware Data (der som nævnt ovenfor markedsfører og udvikler Remote Control produkterne Netop og Netop School).
I Danware gennemførtes en meget gennemtænkt og indviklet proces med det formål at skaffe så mange leads som muligt til sælgere og distributører i alle 80 lande – en proces mange i dag kunne kopiere, idet metodikken med fordel kunne benyttes af alle virksomheder, der har behov for at skaffe leads, der siden skal kontaktes med henblik på mersalg. Også uden Googles hjælp.
Da DTM havde Danware som kunde spottede DTM folkene enhver håndtering, og omsatte den til et samlet system, der fra A-Z blev inkorporeret i DTM-systemet. Således sparede medarbejderne utallige timer på håndtering, fordi DTM-systemet klarede processerne automatisk – 100 mio i omsætning – 32 medarbejdere, og 32 millioner på bundlinjen, sådan var det i mange år.
Gennem årene har DTM implementeret CRM systemer i en mængde virksomheder – fra definition af behov, design af system, integration med alverdens økonomisystemer, og kursusrækker for brugere.
DTM-systemet er siden til stadighed udviklet, det eksisterer med en uendelig række af konfigurerings muligheder, integrationer, sprog.
DTM-systemet er solgt i Danmark, Sverige, Østrig, Belgien, Schweiz, Tyskland, England, USA, Norge.
Og det unikke i DTM har altid været, at de kunder, vi har samarbejdet med, har taget opgaven lige så seriøst, som vi selv. Ikke én eneste af vore kunder er startet uden at gennemgå et kursus, så de dagen efter kunne starte intensiv og konstant brug af systemet. Alle vi har solgt til, har besluttet, at der er én vej, og det er én for alle og alle for én med hensyn til brug af systemet. Værdien ligger i netop dette. Hvis der gives frit valg, kan man ligeså godt lade være.
Genopfriskning.
Og al viden om systemer og implementeringer er selvfølgelig bragt ind i SkyViewCRM processen – flere af vores kunder vender gang på gang tilbage og beder om genopfriskning til alle medarbejdere, så friske øjne kan se på processerne. Efter en sådan genopfriskning er alle om muligt endnu mere motiverede for at benytte systemet optimalt til alle opgaver.