Pipeline styring sikrer konstant beskæftigelse i din virksomhed
En af de modeller du og dit team kan benytte, når I skal følge en salgsstrategi, er pipeline styring. Denne model er en kendt arbejdsstrategi, og det er her sælgerens opgave at sørge for, at der hele tiden ”løber tilstrækkeligt med vand gennem røret” = er tilstrækkeligt med emner på hvert niveau i pipelinen, så resten af arbejdspladsen dermed har nok at lave. Sælgeren er jo den, der er hos kunderne og tager ordrer med hjem, som alle derefter skal arbejde med i samarbejde med kunderne.
Sælgeren har en række værktøjer og modeller, som han eller hun kan bruge, for at nå målet og få et salg i hus. Pipeline styringen er en af dem, og denne foregår i trin/etaper/steps, som lettest overskues når den sættes på formel.
Du bestemmer selv hvor mange steps, du vil have i din pipeline. Vi har kunder, der har 5 – andre har 22. Det er helt op til dig, hvor detaljeret, du gerne vil se fremdriften i din virksomhed.
Vi har skrevet 8 bøger om pipeline – du kan downloade bog 12 her
Her er lidt eksempler – du kan selv bestemme ordvalg også.
Og lidt mere detaljeret her er både emne og kunde hver for sig
Emne
Kunde
Eksempel på pipeline styring i SkyViewCRM
Når du har valgt en model, som for eksempel pipeline styring, så kan du altid se, hvad næste trin er i processen, hvad der nu skal sættes i gang, og hvad der skal afsluttes for at processen kan komme videre, og vandet kan løbe gennem hanen. Den enkelte sælger kan se, hvor meget han/hun forventer at sælge pr. måned, og samlet kan man se, hvor meget virksomheden totalt forventes at sælge, hvornår.
Dette overblik er vigtigt for alle på arbejdspladsen. Det er sælgeren, der er den første i virksomheden, som kunden møder. Det vil også ofte være sælgeren, der bliver kontaktperson, når kunden har spørgsmål og problemer, og det er sælgerne, der er ansigtet udadtil for virksomheden.
Derfor er et system som SkyViewCRM alfa og omega, når man skal dele viden internt, være sikker på at alle er opdaterede på dagens opgaver og få overblik over møder og aftalte opkald. Du kan integrere vores CRM system med din mail/Exchange, Gmail, One.com, Hotmail, Outlook etc., din Billy, Dinero eller e-conomic.
Når du samler al viden, data, indkommende og udgående informationer i ét system hjælper du alle i hele virksomheden med at kunne levere en effektiv arbejdsindsats, og den rutine og professionalisme kan mærkes ude hos kunderne og dem, du gerne vil have som kunder.