Hvad er CRM?
CRM står for:
Customer Relationship Management
Interessant at man på dansk har to udtryk, når man skal beskrive “Hvad er CRM”.
“Kundehåndtering” eller “Kunderelationsstyring”.
- Hvor kundehåndtering er en kort og præcis oversættelse, der fokuserer på det praktiske aspekt af at administrere kunderelationer medens
- Kunderelationsstyring er en mere direkte og ord-for-ord oversættelse, som understreger, at det handler om at systematisere og optimere relationer til kunder.
Valget afhænger af konteksten:
- Kundehåndtering bruges ofte i daglig tale eller mindre formelle situationer.
- Kunderelationsstyring kan være bedre i mere formelle eller tekniske sammenhænge, især når man taler om CRM-systemer eller CRM-strategier.
Med et CRM-system kan du lagre, strukturere, analysere, præsentere og dele vigtige kundedata. Med et CRM-system kan du samle al information om kunder et sted. Så er det nemmere for dig og dine medarbejdere at arbejde effektivt med at skabe gode og langvarige kunderelationer – da i alle er opdateret på seneste kundekontakt.
Med et online CRM-system som SkyViewCRM ønsker vi at give brugerne mulighed for både at holde styr på relationerne til kunder samt få styr på relationer til mulige kommende kunder, gennem en styrkelse af firmaets overblik af de enkelte sælgeres Salgsaktiviteter og dermed Salgsmuligheder samt efterfølgende Tilbud. Alt dette overvåges let i Salgstragten i SkyViewCRM tillige med ToDo’s. Kundekontakter om support og hjælp findes også i CRM-systemet.
Med et fuldt udbygget online CRM-system, som SkyViewCRM, har man også fuld adgang til at styre Kampagner – både E-mail og telefon Kampagner. Desuden kan man arbejde med og styre Projekter samt Timeregistrering, herunder Sags- og Projektstyring.
Læs mere detaljeret om hvad er CRM og hvad kan et CRM system.

Hvad er en god CRM-strategi? og hvordan udarbejder jeg den?
Hvad er en god CRM-strategi?
En god CRM-strategi er en langsigtet plan, der hjælper virksomheder med at opbygge og vedligeholde stærke kunderelationer, samtidig med at man optimerer salgs-, marketing- og kundeserviceprocesser. Det handler om at bruge kundeindsigter til at skabe værdi for både kunden og virksomheden.
HUSK: CRM-strategien skal drives i samarbejde med topledelsen eller være drevet af topledelsen, hvis du vil være sikker på succes.
En effektiv CRM-strategi sikrer, at:
- Kundens behov og oplevelse er i centrum.
- Virksomheden bruger data til at træffe informerede beslutninger.
- Alle afdelinger arbejder sammen mod fælles mål.
HER er link til hvordan du udarbejder en god og effektiv CRM strategi