Vores CRM system giver din kundehåndtering tyngde
Du vil sikre, at det altid er dig, der får ordren, så snart kunden er klar til at sige ja, så din omsætning dermed stiger – og derfor vil du have styr på, at din kundehåndtering er optimal.
Dit problem er, at du ”glemmer” at følge hurtigt og systematisk op
Det er en gennemgående udfordring for virksomheder, at kundehåndteringen går galt, fordi de oplysninger, som sælgeren noterer ned om kunden bliver væk eller går tabt i uoverskuelige selvkomponerede systemer, der måske eksisterer i form af Excel ark, Outlook samt noter placeret i mere eller mindre tilfældige bunker ud over skrivebordet.
Det er som at starte helt forfra hver gang, og ofte stoler du på, at du kan huske, hvad du talte med kunden om sidst, og den samtale, der skulle lede til salg eller mersalg bliver væsentligt ringere, end hvis du kunne give kunden en fornemmelse af en personlig forbindelse.
Derfor er det en god idé at samle al viden i et CRM system, og fordelene ved at bruge det er netop, at du selv og alle omkring dig altid er opdaterede om, hvad der foregår i virksomheden. Ingen glemmer aftaler, da systemet holder styr på møder og aftalte opkald, og ingen bliver forsinkede i deres arbejde eller må forstyrre kunderne eller hinanden unødigt for at indhente manglende informationer, som kunden allerede tidligere har oplyst.
SkyViewCRM er et effektivt kundestyringssystem
Det er klart, at når du sætter oplysningerne i system, og ikke behøver andet end et søgefelt til at søge nødvendige informationer frem, så sparer du en masse tid på de daglige rutiner.
Helt nøjagtigt sparer du og dine medarbejdere mindst en time hver om dagen, ved at bruge CRM systemet til registrering af arbejdsopgaver, nye kunder, aftaler og møder samt alt andet, der måtte ske i løbet af en arbejdsdag.
Vi har gennemført interviews med både vore egne kunder og kunder, vi er ved at gøre til SkyViewCRM kunder, og resultatet af disse interviews er, at virksomhederne i gennemsnit kan spare så mange timer, at det udgør 5-10% af medarbejdernes samlede arbejdstid.
I én større virksomhed, vi gennemførte en analyse for, meddelte medarbejderne selv, at virksomheden kunne spare 10% af medarbejderne, hvis der kom mere struktur på. ”Jamen, så risikerer du jo at miste dit eget job”, sagde vi til én. ”Det er jeg ligeglad med, sagde han, for det vi sidder og laver er jo beskæftigelsesterapi – der er masser af andet fornuftigt, vi aldrig når, fordi vi ikke har tid, så fyret bliver vi i hvert fald ikke”.
” Og vi har i mange år bedt om et kundestyringssystem, så vi har bedre overblik over kunderne – hvis du nu kan få det igennem, er vi mange, der bliver glade, og det kan du vel, når de nu har bedt dig interviewe os om det”.
Det giver sig selv, at en effektiv sælger, der yder kunden en let og ubesværet service også er den sælger, der fremstår mest tjekket og professionel. Et CRM system, der er udviklet til at gøre kundehåndtering let, giver derfor sælgeren de absolut bedste forudsætninger for at skabe den gode relation og gøre et godt indtryk fra begyndelsen.
Prøv SkyViewCRM gratis allerede i dag
Og når du vil fortsætte koster SkyViewCRM kun kr. 149,- pr. måned pr. bruger.