Annette Andersen
Jeg har arbejdet i store internationale FMCG mærkevarevirksomheder (Unilever, Mars) som markedsanalysechef, produktchef, produktgruppechef, marketingchef og divisionsdirektør med kreativ markedsføring af kendte mærkevarer, som I alle kender – OMO, Bamseline, Vim, Domestos, Lux, Rexona, Lypsyl, Whiskas, Pedigree/Pal, Sheba, Cesar, Frolic, Dolmio, Uncle Ben’s.
Siden har jeg selv startet og købt mig ind i en række virksomheder.
Først en management konsulentvirksomhed (som startedes efter at jeg havde arbejdet i en større dansk konsulentvirksomhed, hvor jeg fandt ud af, at jeg ligeså godt selv kunne starte min egen, da jeg alligevel selv skaffede og løste alle opgaverne :)), der har specialiseret sig i at drive strategiprocesser og indkøbsprojekter for nationale og internationale virksomheder, der alle har fået yderst markante resultater af samarbejdet. Blandt andet har vi arbejdet for Alto, IC Companys, Elbodan, Dagrofa, Industriministeriet, SAS, Femilet, Rockwool, Magasin, Globus i Schweiz, Nestlé.
Sideløbende investeredes i DTM International, der siden 1986 har udviklet og leveret CRM systemer. Ideen var egentlig, at når en virksomhed havde gennemført en strategi proces, så skulle der ske planlægning, styring og opfølgning på de aftalte tiltag, og her var et digitalt værktøj, der understøttede de anbefalede processer guld værd.
Mange hundrede virksomheder i 10 lande med 1.000 vis af ansatte har gennem årene brugt DTM®-systemet, som stadig udvikles og markedsføres, og blandt andet i dag benyttes af virksomheder, der har sælgere i detailhandelen – både FMCG, Guld, ure, smykker, Beauty og andre brancher. Sælgerne gennemfører deres hverdag med DTM®-Retailsystemet på ipad, tablet eller PC. DTM®-systemet qva den store fleksibilitet gennem årene leveret til større og mindre virksomheder – et udpluk af disse er: Lalandia, Lego, Statoil, ISS, Canon, SAS, Tele2, Debitel, Scandic Food, Q-Foods, Royal Biscuit, Haugen Gruppen, Dan Technologies, JTI, Skagen Designs, Spangsberg Chokolade, Carletti, Bordpladen.dk, Numerus, Dansk Rengøringsteknik og Transø.
SkyViewCRM – CRM i skyen – er den seneste virksomhed, som er startet med henblik på at hjælpe virksomheder til større vækst, tidsbesparelse, videndeling og talt overblik..
Annette Andersen er HD (A) fra CBS og efteruddannet på IMD og INSEAD.
Annette Andersen