Hvordan undgår jeg ressource tyveri?
Forleden dag sad jeg og talte med to af mine meget gode samarbejdspartnere.
Vi diskuterede, hvad det værste for dem var i forbindelse med dagligdagens opgaver.
“Ressource tyveri”, sagen den ene pludselig.
“Hvad mener du mere nøjagtigt med det”, spurgte jeg.
“Jo, jeg mener, at alle i virksomheden sidder og kopierer mails til hinanden, så vi modtager en masse mails, der er ligegyldige.
Enten ligegyldige for altid, og kun sendt til mig for at vedkommende skal kunne sige, at jeg ER informeret. Og dermed, mellem linierne: du har et ansvar sammen med mig.
Eller ligegyldige lige nu, fordi jeg måske får brug for dem om en måned, eller i en situation, hvor jeg skal hjælpe en kunde, jeg normalt ikke taler med”.
“Og”, sagde den anden, “jeg sidder hver dag lægger informationer i regneark, som kun jeg selv kan se – og jeg kan jo ikke se en historik på, hvad der er sket”.
“Derudover”, sagde de nærmest i munden på hinanden: “så er de fleste PC’ere i vores virksomhed plastret til med gule sedler, så folk håber at kunne huske, hvad de skal gøre – de husker det bare ikke, for der er ikke overblik over sedlerne”.
Vi blev einge om, jeg lige i 10 minutter kunne vise dem, hvor nemt det er med det hele, hvis de bruger et nemt, smart og lækkert system som SkyView.
I løbet af ingen tid fik de overblik over, hvor hurtigt, de kan komme i gang med at arbejde struktureret, med et system, der selv gør dem opmærksom på, hvad de skal huske hver dag. Og hvor meget, der ganske automatisk kan blive samlet på eet sted – der skal ikke bruges mere tid – tværtimod!
Og alle kan se, hvad der er talt med, skrevet til, modtaget fra enhver kunde. Tryk på een knap og se det hele.
Se på eet sted, alt der er foretaget med kunden incl. e-mail korrespondance.Ring til mig, hvis du vil høre mere. Annette Andersen 70701312 – eller send mig en mail: aa@skyviewrm.com, så ringer jeg til dig.