Har du en kreativ strategi, så du vinder over konkurrenterne
– og får flere penge på bundlinjen?
Plus et værktøj, der gør det nemt at følge op?
Ugebrev No.1.
Konkurrencestrategi.
Vi har gennem en årrække i vores konsulentvirksomhed assisteret virksomhedsledere med at udvikle konkurrencestrategi, der ændrer spillereglerne på markedet, så det er svært gennemskueligt for konkurrenterne at opfatte, hvad der egentlig foregår.
Baseret på vores metode om, at det altid er muligt at finde et hul, som ingen andre har set, har mange virksomheder fået adskillige millioner ekstra på bundlinjen. Og hurtigt.
Proces.
Du opsætter mål.
- Hvor stor er din virksomhed i dag – omsætning/markedsandel/andet
- Hvor stor skal din virksomhed være for at have betydning i markedet, nichen, eller?
- Hvornår?
Udvikling af strategier for at nå målene.
- Hvilke muligheder har vi for at øge magt og indflydelse i værdikæden?
- Hvor robust er vor valgte strategi?
Måske har du allerede selv udviklet en strategi for din virksomhed, så vi kan benytte den som basis for design af værktøjet til at følge op og sikre, at alle dine drømme, ønsker og planer bliver gennemført på de tidspunkter, du ser for dig.
Case
Stor dansk virksomhed med datterselskaber i adskillige lande – vi har samarbejdet med virksomheden igennem flere år:
Salgsdirektøren var træt af, at hans division konstant gik dårligere, end de andre divisioner.
Vi startede med at gennemføre et konkurrence strategi projekt.
Efter gennemførelsen af det med deltagelse af en leder og en række medarbejdere, der alle i forløbet blev mere og mere begejstrede, og som selv kom med forslag til nye mere ambitiøse mål, satte vi sammen gang i designet af SkyViewCRM, så hver enkelt konstant kunne og kan følge op på de delprojekter, vedkommende er ansvarlig for.
Adm. direktør
- Overordnede beslutninger
- Ugentlig rapportering budget ift actual på flere parametre (KPI etc)
Vedkommende ville ikke selv åbne systemet, men gerne have tilsendt en ugentlig rapport
for at sikre, at alle ”mand” gennemførte/er de aftalte opgaver
Salgsansvarlig
- Egne kunder
- Sælgeres resultater baseret på pipeline tankegangen
– hvor mange på hvert niveau
– med hvilke beløb
– hvor længe ligger hver salgsmulighed/opportunity på hvert niveau for den konkrete sælger (med det formål, at den ene kan lære af den anden, hvormed det samlede team opnår bedre resultater – hurtigere):
Antal telefonkald
Antal møder
Antal tilbud
Antal ordrer
Sælgere
- Alt er så planlagt som muligt, så den enkelte sælger, ikke skal administrere sig ihjel og
kan gå hjem uden at skulle arbejde natten sort for at følge op - Gennemførelse af canvas kald til leads/emner
- Etablering af møder baseret på gennemarbejdet agenda, så sælgeren selv ”ejer” mødet
- Udarbejdelse af tilbud baseret på skabelon
- Automatisk overførsel af den accepterede ordre til økonomisystemet
(dermed intet dobbeltarbejde)
Dette var blot én case af mange, som vi løbende vil skrive om, så du måske kan få inspiration – ring endelig, hvis du vil have sparring, eller hjælp til at inkorporere din strategi i et værktøj, der sikrer dig resultater – uden stress.
Vil du høre mere, så tilmeld dig nyhedsbrev – Prøv selv SkyViewCRM gratis – Ring for en gratis sparring +45 70 70 13 12 eller send mail info@skyviewcrm.com