Er du bestyrelsesformand?
Det bliver mere og mere vigtigt at sætte sig ind i alt, der sker i den virksomhed, du sidder i bestyrelsen for. Én af måderne er at få dit eget login til virksomhedens CRM-system, så du selv kan konstatere, om alt er på rette spor, og du ikke pludselig bliver holdt ansvarlig for noget, du ikke anede eksistensen af.
1. Kan jeg bruge virksomhedens CRM-system til noget?
Som bestyrelsesmedlem har du jo et større ansvar end man havde før i tiden. CRM-systemet er perfekt til dette at få løbende oplysninger om, hvad der sker i den virksomhed, du sidder i bestyrelsen for! Du kan enten bede om rapporter baseret på data i CRM-systemet, eller du kan måske selv have en adgang.
Det betyder, du ikke kun behøver se på gamle data fra et økonomisystem – du kan se fremad – for i CRM-systemet kan du konstant se, hvad virksomheden har i fremtidige ordremuligheder, fremtidige aktiviteter, og spændende kundemuligheder.
Du kan stille spørgsmål på et langt mere kvalificeret grundlag.
Du kan måske spotte muligheder, du som lidt mere ”udenforstående” får øje på, men som ansatte og ledere i en dagligdag er blinde for. På den måde kan du give langt mere til en virksomheds vækstmuligheder, end et bestyrelsesmedlem normalt kan.
Hvis virksomheden ikke har et CRM-system, kan du klikke her og måske inspirere ledelsen.