Bruger du e-conomic?
Bruger du e-conomic?
Du ved jo, at det er langt nemmere at sælge til en kunde, du allerede har solgt til én gang.
Har du nogensinde gennemgået hele dit økonomisystem for at se, hvilke kunder, du har solgt, hvilke produkter til, hvornår?
Har du set, om det er specielle brancher, du er bedst til at sælge til?
Har du set, om der er et element af geografi i, hvor dine bedste kunder er placeret?
Har du set, om der er et mønster i, hvilke produkter, hvilke kunder køber, og hvor ofte i forhold til, hvornår de bør genkøbe eller supplere?
Har du checket, om alle de produkter, dine kunder kan få hos dig, også bliver købt hos dit, eller kunden måske er utro og køber fra din konkurrent?
Hvis kunden køber både fra dig og konkurrenten, hvad skyldes det så?
- er du der ikke ofte nok?
- kan kunden ikke lide din sælger?
- har kunden skiftet personale, der har andre leverandører, der er mere i kridthuset?
- er du dyrere end din konkurrent?
- kan du ikke levere hurtigt nok?
- ligger der uafsluttede supportsager, som burde være besvaret?
- eller andet
er der styr på alle disse ting i ét system, hvor du kan trække data ud, der viser dig, hvor du skal sætte ind?
- får dine salgsfolk de rigtige informationer for at kunne sætte ind, så der konstant mer- og opsælges til kunderne?
- er din virksomhed gennemsyret af systematik og er alle enige om, at denne er vigtig for at skabe størst mulig succes for alle?
- får nogle personer lov at springe over, hvor gærdet lige i øjeblikket er lavest, fordi de synes uundværlige?
- er nogle sælgere rejst med alle historiske informationer i hovedet eller i en notesbog, så du selv eller nye folk ikke er i stand til at følge op på kunderne?
Prøv at koble e-conomic sammen med SkyViewCRM – få de bedste analyser – og agér på din samlede viden.
Så får du større og større omsætning og dermed en bundsolid virksomhed med glade medarbejdere.
Prøv SkyViewCRM gratis.