Får du stress for mange usorterede bolde i luften?
Somme tider skal man måske stoppe op og forsøge at danne sig et overblik over, hvad det egentlig er, man har gang i. For at undgå stress.
Har man en masse private aktiviteter, der karambolerer med en stor arbejdsindsats, kan det være svært at vælge, hvor man skal sætte ind først.
Før i tiden lagde man måske opgaverne, papirerne og noterne i pænt ordnede bunker og tog dem fra en ende.
Eller man prøvede blot at springe nogle opgaver over – hvilket slet ikke resulterede i mindre stress, måske blot en dårlig samvittighed og en viden om, at opgaverne ville springe på én igen.
Det, der kan hjælpe, er ofte, at man tvinger sig selv til at få alt ind på ét sted – måske i et system som SkyViewCRM – der efterfølgende kan poppe op med opgaverne på det tidspunkt, hvor de skal løses.
Hvor tit hører vi ikke folk sige, at de sagtens kan huske det, de skal huske. Nå vi taler lidt mere med dem, svarer de, at det da alligevel godt kan være, de ikke husker det hele, og vigtige oplysninger eller tidspunkter er forsvundet fra hukommelsen. Hvilket er meget naturligt, når man har meget travlt. Eller flere bolde i luften.
Og i en arbejdssituation, er det jo ligegyldigt, om man har mange eller få kunder – den enkelte kunde fortæller en masse, og det er hensigtsmæssigt at kunne huske, hvad han/hun har fortalt, hvad man selv har sendt til kunden, og hvad det egentlig var, man skulle diskutere næste gang. Uden at skulle vågne op om natten, fordi man er bange for at glemme vigtige oplysninger.
Jeg ved ikke, om du kan genkende situationen – men jeg ved, at det er en stor lettelse at vide, at jeg ikke skal tænke på “at huske” min næste opfølgning og min kundes fortælling.
Vi har skrevet en lille e-bog om stress – den kan du downloade her