Er du marketingansvarlig?

1. Kan jeg også bruge SkyViewCRM i markedsføringen?

I mange virksomheder gennemfører marketingafdelingen opgaver, der skal skaffe leads.

Masser af marketingfolk, vi taler med, er dødtrætte af, at de skaffer en masse leads, men der er ingen, der måler på, hvilken effekt indsatsen har. Der er ingen, der holder sælgerne oppe på, hvor meget de får ud af de leads de har fået. Eller marketingafdelingen får ikke respons på, om de emner, de har skaffet, faktisk er gode nok.

Så der er god basis for en stadig diskussion af, hvilke leads, marketingafdelingen skal skaffe til sælgerne – og hvad sælgerne skal få ud af det. Så begge parter bliver glade.

2. Kan vi få tilstrækkeligt med viden om kunderne?

Al viden fra systemet kan benyttes til at segmentere kunderne.

De, der f.eks. havde skrevet ind, at OW Bunkers var leverandør til en kunde, de prøvede at skaffe sig, kunne straks segmentere alle dem ud, der havde fortalt det, og da OW Bunkers holdt op med at eksistere, var det ”bare” at skynde sig at ringe dem igennem og tilbyde dem at levere til dem.

Og se her lidt mere om brobygning mellem salg og marketing.

Skriv kommentar