Hvorfor CRM?
Hvorfor skal jeg overhovedet have CRM?
Hvorfor skal jeg taste alle mine noter ind i et system?
Skal jeg give min viden til andre?
Er jeg ikke stærkere som sælger, hvis jeg ikke fortæller alt, jeg ved?
Der stilles konstant mange spørgsmål og de er forskellige fra virksomhed til virksomhed, fordi virksomhedernes situation er forskellig.
Det er også lidt irriterende somme tider, at CRM er et ord, alle siger, men mange synes, de ikke forstår.
Når nogen spørger, hvorfor de skal have CRM, skal vi jo først have afklaret med dem, hvordan de arbejder, for at vi kan hjælpe med at etablere et system, der kan give flere ordrer og mindre tidsspilde.
- arbejdes der f.eks. ved at dobbeltindtaste i flere systemer?
- gemmes informationer på papir, så kun personen, der har skrevet dem, kan se dem?
- er der gule sedler overalt for at kunne huske, hvornår der skal følges op?
- sidder man allerede med et system, der er langsomt, så meget af tiden går med at vente?
- tør jeg som direktør beslutte, at vi alle samler vores viden ét sted?
- tør jeg som kollega være lidt sur over, at min kollega, ikke som vi har aftalt lægger informationer i vores fælles base?
der er mange spørgsmål – og mange svar.
Det allervigtigste er at komme i gang og beslutte 5 ting, alle gør, hver dag, så der pludselig er en guldgrube af viden til glæde for hele huset.
Og meget hurtigt vil de, der spiller golf finde ud af, at det kan de pludselig gøre lidt oftere, fordi de kedelige ting er væk – de ,d er vil spille fodbold kan gøre det, og alt bliver pludselig sjovere.
De, der ikke gider taste, kan undgå det ved at der kobles så meget som muligt til andre systemer, og noter dikteres til systemet.
Se her for mere, hvis du har lyst eller ring til Annette Andersen 70701312, så kan vi fortælle svaret på Hvorfor CRM?