Hvordan starter jeg med CRM?
Hvordan starter jeg med CRM?
Er det et uoverstigeligt bjerg, eller er det egentlig meget nemt at gå til?
Det er meget nemmere at etablere CRM, end du tror. Det er ikke, som at vandre op ad et bjerg.Jeg har igennem en del år været med til at hjælpe virksomheder med at komme i gang med CRM. Og mange siger: Hvordan starter jeg med CRM?
Nogle skal bruge det til salgsstyring.
Nogle skal bruge det til sælgerstyring.
Nogle skal bruge det til udsendelse af nyhedsbreve eller informationsbreve via mail.
Nogle skal bruge det til telemarketing, så der kan skaffes en masse leads, sælgerne kan følge op på.
Nogle skal først og fremmest være sikre på, at omsætningen kan stige!
Hvordan starter jeg med CRM? Din omsætning stiger, når du systematiserer indsatsen.
Uanset hvad, har jeg altid talt med de ansvarlige i virksomheden.
Har lyttet til, hvad der kan gøre en stor forskel enten i tid eller i direkte “penge”.
Det er i virkeligheden ALTID nemt at komme i gang.
Så længe du blot ser på det som en nem opgave, der ikke tager tid fra dig. Derimod giver den dig tid og penge.
I de virksomheder, jeg har arbejdet med er pengene kommet:
- een virksomhed med 2.000 medarbejdere sparede 200 mandeår. Fordi de begyndte at arbejde smartere med mails!
- een virksomhed med sælgere på smykkemarkedet øgede omsætningen. Fordi sælgerne begyndte at besøge butikkerne struktureret. Og butikkerne fik pludselig besøg efter, hvor stort potentiale, de havde!
- een virksomhed fik fuldkommen styr på, hvor mange varer de enkelte sælgere udleverede gratis som reklamevarer! Ofte fik de samme butikker igen og igen, medens andre intet fik!
- een virksomhed fik gennemringet alle potentielle kunder. Ingen blev sprunget over. Een for een, blev de ringet op. Og sælgerne begyndte at bearbejde dem. Så ikke noget med: “ham der orker jeg ikke”.
Jeg er jo vant til at lytte mig til, hvad der skal til i en virksomhed.
Spørg bare. Det er nemt at give dig ideer.Jeg kan se den røde tråd for mig, og dermed hurtigt etablere den rigtige systematik. Ligesom alle, der skal bruge det, kan oplæres hurtigt. Ikke dagevis med træning – få timer. Og alle er i gang.
Herefter kan alle se lige nøjagtigt de informationer, de har brug for. Til enhver tid.
Og i alle de tilfælde, hvor jeg har samarbejdet med en virksomhed, har vi sammen kunnet få systemet ind meget hurtigere, end de havde forestillet sig. Uden fejl. Uden forsinkelser.
Du kan ringe og få ideer til din egen CRM-start. Uanset din grund til at få det ind i din virksomhed.
Telefon: 7070 1312 – Annette Andersen.
e-mail: aa@skyviewcrm.dk
Webside: www.skyviewcrm.dk