Er alle i din virksomhed koblet sammen i jeres kommunikation med kunderne?
Er I alle i din virksomhed koblet sammen i jeres kommunikation med kunderne?
Har du allerede prøvet at indføre et CRM-system i din virksomhed med henblik på at få koblet jer alle sammen for konstant at have fokus på kunderne?
Er du klar til at gå i gang?
Eller tænker du, som nogen gør, at det ikke skal blive alt for dyrt, så det er måske nok med blot at have sælgerne på?
Jeg tænker som følger: For at kunne service kunderne 100%, er det ikke kun sælgernes indsats, der tæller. Det er ganske vist dem, der hele tiden skal sørge for at ringe til og have kontakt med potentielle kunder for at få dem til at afgive en ordre. Det er også dem, der konstant skal følge op på nuværende kunder, for at få dem til at købe mere og være glade for din virksomhed.
Men for at sælgerne skal kunne betjene kunder og potentielle kunder optimalt og målrettet, skal de tale med flere mennesker internt i organisationen.
- Måske den administrerende direktør om virksomhedens politik eller taktik for at få en kunde.
- Måske service- og support folkene for at høre, om der er udeståender – glæde eller tilfredshed med den service virksomheden yder overfor kunden
- Måske Økonomiafdelingen er der udeståender og hvorfor
- Måske marketingafdelingen, der har sendt nyhedsbreve ud
jeg ser for mig, at sælgeren hele tiden skal have fat i alle de mennesker for at være totalt opdateret på kunden.
Det kræver ganske megen tid og energi.
Og den modsatte vej vil både den administrerende direktør, service- og supportfolkene, økonomiafdelingen og marketingafdelingen på kryds og tværs have brug for at vide, hvad de hver især har gang i med en kunde, og de vil have brug for at se, hvad sælgeren har foretaget sig.
Derfor er den store gåde, hvorfor der kan være tvivl om, at alle i virksomheden bør være tilkoblet kundedatabasen og den totale kommunikation med kunden.
De fleste kunder, vi taler med, kan sagtens regne sig frem til, hvor meget større omsætning, de kan opnå hver eneste måned med det gyldne overblik.
Kommunikation via samtale er en god ting – hurtig opdatering af den enkelte via klik på en knap er ikke at foragte.
Ring til os +45 7070 1312, så kan vi give dig gode ideer til, hvordan I i jeres virksomhed kan sammenkoble mennesker i fælles indsats for kunden.
Du kan også skrive til os, hvad du gerne vil opnå, så sætter vi et system op, du kan prøve gratis – info@skyviewcrm.com – eller blot gå ind på hjemmesiden og bestil en Prøv Gratis version.