SkyViewCRM

Et CRM system for alle

Prøv SkyViewCRM gratis


+45 70 70 13 12

  • Forside
  • SkyViewCRM tilbyder:
    • SkyViewCRM tilbyder:
    • Nu er du på vej til dine 100 Leads
    • CRM konsulent & CRM implementering
      • Assistance-Kursus
        • CRM kursus
    • PRISER & FUNKTIONER
      • Enheder & platforme
      • Online CRM
      • SkyViewCRM CRM på engelsk
      • SkyViewCRM CRM på dansk
      • Cloudbaseret løsning
    • SkyViewCRM til din funktion
    • SkyViewCRM til din branche
    • SkyViewCRM integrerer med
      • CVR data i SkyViewCRM !
      • Billy integration – i gang på 5 minutter.
      • Dinero integration – i gang på 5 minutter
      • e-conomic og SkyViewCRM
      • SkyViewCRM med Gmail
      • DTM og SkyView integration
  • Hvad er CRM?
    • Hvad er CRM?
    • Den komplette guide til CRM-systemer
    • Sådan udarbejder du en effektiv CRM-strategi
    • CRM løsning
    • Sådan bruger du SkyView CRM – se på 5 minutter, hvor nemt det er
  • Marketing-Salg-Ledelse
    • Marketing-Salg-Ledelse
    • E-mail markedsføring
    • Kundehåndtering
    • Pipeline styring
    • Salgsmodeller & salgsstyring
    • CRM strategi
    • Salgsstrategi
    • E-bøger – Viden om Ledelse, Marketing, Salg
  • Videoer-Blog
    • Hjælpevideoer
    • Blog om CRM
    • Blogs
  • Referencer
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Om SkyViewCRM
      • Udvikling af SkyViewCRM
    • Kun det bedste er godt nok til dig – Prøv Gratis med eller uden præsentation
    • Tilmeld nyhedsbrev
Forside / Blog

Hvorfor CRM?

3. september 2015 Skrevet af Annette Andersen

Hvorfor skal jeg overhovedet have CRM?

Hvorfor skal jeg taste alle mine noter ind i et system?

Skal jeg give min viden til andre?

Er jeg ikke stærkere som sælger, hvis jeg ikke fortæller alt, jeg ved?

Der stilles konstant mange spørgsmål og de er forskellige fra virksomhed til virksomhed, fordi virksomhedernes situation er forskellig.

Det er også lidt irriterende somme tider, at CRM er et ord, alle siger, men mange synes, de ikke forstår.

Når nogen spørger, hvorfor de skal have CRM, skal vi jo først have afklaret med dem, hvordan de arbejder, for at vi kan hjælpe med at etablere et system, der kan give flere ordrer og mindre tidsspilde.

  • arbejdes der f.eks. ved at dobbeltindtaste i flere systemer?
  • gemmes informationer på papir, så kun personen, der har skrevet dem, kan se dem?
  • er der gule sedler overalt for at kunne huske, hvornår der skal følges op?
  • sidder man allerede med et system, der er langsomt, så meget af tiden går med at vente?
  • tør jeg som direktør beslutte, at vi alle samler vores viden ét sted?
  • tør jeg som kollega være lidt sur over, at min kollega, ikke som vi har aftalt lægger informationer i vores fælles base?

der er mange spørgsmål – og mange svar.

Det allervigtigste er at komme i gang og beslutte 5 ting, alle gør, hver dag, så der pludselig er en guldgrube af viden til glæde for hele huset.

Og meget hurtigt vil de, der spiller golf finde ud af, at det kan de pludselig gøre lidt oftere, fordi de kedelige ting er væk – de ,d er vil spille fodbold kan gøre det, og alt bliver pludselig sjovere.

De, der ikke gider taste, kan undgå det ved at der kobles så meget som muligt til andre systemer, og noter dikteres til systemet.

Se her for mere, hvis du har lyst eller ring til Annette Andersen 70701312, så kan vi fortælle svaret på Hvorfor CRM?

 

 

 

Kategori(er): Marketing, Salg Keyword(s): Hvorfor CRM?

En seriøs beslutning om at starte med CRM!

26. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Har du taget en seriøs beslutning om at starte med CRM?

Forleden var der een af vore kunder, der sagde: “der er 60% af CRM projekterne, der fejler – nu kan jeg godt se hvorfor – for jeg har selv været utrolig sløv”.

Det er jo rigtigt, at indførelse af CRM fejler – ikke så meget, fordi der er noget i vejen med systemerne, men fordi der ikke bliver taget en seriøs beslutning om een gang for alle at blive enige om, hvordan der skal arbejdes – og afspejle dette i CRM-systemet.  Som med f.eks. SkyViewCRM er temmelig nemt. Og det er jo et webbaseret crm system, så du skal ikke tænke på andet end at starte systemet.

Det kræver selvfølgelig, at du ved, hvordan I i jeres virksomhed skal arbejde for, at I ikke spilder tid, ikke gør dobbeltarbejde, ikke sidder og arkiverer det ene og det andet hver for sig, ikke sender cc mails til hinanden i en lind strøm,  ikke skriver på gule sedler.

Når man, som vi, har gennemført masser af CRM projekter, er det nemt at se den røde tråd i en virksomheds proces.

Og det er nemt at se, hvad der skal til i forbindelse med salgsprocessen og salgsstyringen, samt hvordan der skal skaffes leads til sælgerne, som de skal følge op på, hvordan der konstant skal kommunikeres med kunder og emner, og hvordan der skal lettelser til i forbindelse med skrivning af tilbud og integrationen med e-conomic, C5, Navision eller andre økonomisystemer. Således at så meget som muligt sker automatisk.

Du kan selv udarbejde en skabelon for, hvordan dine sælgere, marketingfolk, og du selv skal arbejde. Er du alene, er det lige så vigtigt, at du etablerer CRM-processen.

Skabelonen er det en god idé at gå igennem med alle, så alle ved, hvordan der nemmest og hurtigst muligt arbejdes, og så I nemt efterfølgende kan trykke på en knap og få de rapporter, I skal bruge til jeres salgsmøder eller andre møder, hvor I lige vil diskutere, hvilken omsætning I kan forvente hvornår. Vi plejer i vor undervisning at gentage og gentage, hvad der skal gøres og lade brugerne prøve processen flere gange, så det efter undervisningen er fuldkommen naturligt at sige farvel til de gamle salgsstyrings metoder.

Se et par eksempler her:

SkyViewCRM aktivitetsrapport

SkyViewCRM løbende forecast

Kategori(er): Generelt, Marketing, Salg Keyword(s): CRM-processen, salgsmøder, salgsstyring, tryk på en knap og få rapporter

Hvad er hashtags – ved du det?

20. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Hashtag #

I SkyViewCRM kan du bruge hashtags #. Det lyder jo fint, men måske har du ikke hørt ordet før – og så er det jo ikke helt så fint.

Hashtags er opfundet i firmaet, der står bag twitter og idéen er meget enkel: Når du skriver noget (et tweet f.eks.) kan du i teksten sætte # (havelåge) foran et eller flere af ordene. Systemet vil så sørge for at netop disse ord (hashtags) indekseres så tweets, der indeholder dem, nemt kan vises.

Idéen er god og mange har taget den til sig. Blandt andre også SkyViewCRM.

I SkyviewCRM kan du i notefelterne under firma, kontaktperson, projekt og aktivitet bruge hashtags. Når du så senere skal finde et eller flere emner, kan du bare vælge mellem de hashtags, der er brugt i systemet. Hvis man f.eks. under tre personer har skrevet “#Fodbold” et eller andet sted i notefeltet, vil du helt enkelt kunne få disse personer frem på en liste den dag du har kundebilletter til en kamp.

Du kan for øvrigt også i SkyViewCRM lave globale søgninger allerede når du starter i systemet.  Det er der mange, der er glade for.

Prøv at se, om du har lyst at kikke lidt på SkyViewCRM – også videoerne. Ellers ring til os 7070 1312 – Annette Andersen.

 

Kategori(er): Generelt, Ikke kategoriseret, Marketing, Nyt i SkyViewCRM, Salg Keyword(s): Hashtag

Hvor ligger informationer om dine kunder nu?

19. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Har du informationer om kunderne…

😉 i dit ERP system

😉 i e-mails

😉 i en notesbog

😉 i Excel ark

😉 i et system, du ikke har lyst til at bruge.

Mange gange, kan det synes besværligt at få samlet alle de informationer, man har liggende forskellige steder – eet sted. Man skal virkelig tage sig sammen for at få samlet alt.

Men, hvis man nu forestiller sig, at de fleste af de informationer, man har, kan samles eet sted, nemt. Så er det måske en nem opgave, og så er livet måske mere en dans på roser i fremtiden.

Vi ved fra mange af vore kunder, at de har fået et nemmere liv, fordi alle de data, de før skulle lede og søge efter, nu er samlet eet sted, og de bare skal trykke på én knap for at finde dem igen.

Og når det så er vedtaget, at uanset hvor mange, man er i en virksomhed, er det en hjælp, hvis alle aftaler 5 ting, der skal gøres for at gøre hverdagen positiv for alle, så er man nået langt.

I SkyViewCRM har vi tænkt længe og grundigt over, hvordan det kan blive nemmest muligt hele tiden at være på forkant – vir sørger hele tiden for, at det sidste nye smarte er med i systemet – at det er backet up –  – og vi sørger også hele tiden for, at investeringen er attraktiv.

Og i dag var der en potentiel kunde, der spurgte, hvorfor han skulle vælge SkyViewCRM og os til sin virksomhed – vi synes svaret er, at de kunder, vi har betjent gennem tiderne, altid er kommet i gang med succes, når vi sammen har lavet en plan, vi har holdt – så alle i virksomheden fik fødderne samme vej.

Ring eventuelt til Annette Andersen 7070 1312 – eller send en mail aa@skyviewcrm.com

 

 

Kategori(er): Generelt, Ikke kategoriseret, Marketing, Salg Keyword(s): e-mails, Excel, Informationer, lede efter data, notesbog, start med at gøre 5 ting

Har du de funktioner i dit CRM-system, du har brug for?

16. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Har du de funktioner i dit CRM-system, du har brug for?

Har du haft CRM-system et stykke tid, synes du måske, at du enten har for mange eller for få funktioner.

Har du for mange funktioner i dit CRM-system?

I nogle virksomheder er CRM-systemet etableret med så mange funktioner og muligheder for indtastning, at systemet aldrig bliver brugt, eller kun brugt nødtørftigt.

Systemet er måske etableret med hjælp fra konsulenter, eller ved at én eller flere i virksomheden har indsamlet informationer om behov fra alle afdelinger, og det har betydet, at denne regnbue af behov har skullet designes i CRM-systemet.

I denne oprindelige behovsafdækning, har det været tanken, at der skal kunne trækkes rapporter og oversigter ud til brug for hurtigt overblik.

  • hvordan ser pipelinen ud for hver sælger og for virksomheden totalt?
  • hvor sikkert er det, at de leads, der er i pipelinen bliver til ordrer?
  • hvor stor omsætning kan forventes med hvilken sandsynlighed de kommende måneder?
  • hvor dygtig er hver sælger til at “gætte” rigtigt på, at ordren virkelig kommer i hus?
  • sendes der nyhedsbreve ud – ofte nok – og hvilke resultater giver det?
  • er der overblik for alle – over den enkelte kunde?
  • er det nemt at trække en liste over segmenter af kunder med bestemte karakteristika?
  • har CRM-systemet givet den ekstra vækst og de tidsmæssige besparelser, der blev forudsat?

Kun hvis alle i virksomheden til enhver tid registrerer det nødvendige, er det muligt at få de informationer ud, der er brug for. Hvis én svigter, mangler alle i virksomheden de samlede informationer. Og – hvis ikke alle bruger det optimalt, så mangler også den forudsatte vækst og den tidsmæssige besparelse = reduktion i omkostninger.

Så somme tider er det bedre at gentænke opsætningen – nøjes med mindre, og være sikker på, at alle registrerer nøjagtigt det, der er vedtaget.

 

Har du for få funktioner i dit CRM-system?

Det kan være I pludselig har fået behov, som du ikke vidste I havde, da I startede med at benytte CRM-systemet.

  • er CRM-systemet nemt og brugervenligt, så det tager NUL tid at opdatere?
  • kan systemet f.eks. opsamle alle e-mails uanset hvem der sender eller modtager dem, og så de ligger samlet på kunden?
  • kan I bruge systemet på alle devices på samme måde – Mobile enheder (iPhone, Android, Windows), Tablets, iPad, Mac, PC, så I alle er på til enhver tid, uanset hvor I befinder jer?
  • kan I indtale noter i CRM-systemet?
  • er I totalt fri for at bruge gule sedler, noter, Excelark, økonomisystemet som CRM-system?
  • er der integration til økonomisystemet?
  • andre funktioner, I mangler i hverdagen

Måske skal der et nyt, smart CRM-system til, eller der skal åbnes for flere funktioner i det nuværende.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategori(er): Generelt, Marketing, Salg Keyword(s): funktioner i dit CRM-system, leads, noter i CRM, Nul tid at opdatere CRM, pipelinen, regnbue af behov

  • « Forrige side
  • 1
  • …
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • …
  • 39
  • Næste side »

Seneste indlæg

  • På udkig efter en effektiv løsning til at styre dine kunderelationer?
  • Vil I være mere effektive til at sælge!
  • Hvad er din største tidsrøver?
  • Vil du tjene flere penge og skabe større omsætning?
  • Nem projektstyring med opfølgning og historik.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Ring til os på: +45 70 70 13 12

Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Du kan også sende en mail til os på info@skyviewcrm.com

PRØV SKYVIEWCRM GRATIS

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

SkyViewCRM
Blokken 17
3460 Birkerød
CVR nr. 34727201
+45 70 70 13 12
info@skyviewcrm.com

Kom i gang nu

  • Køb SkyViewCRM
  • Gratis CRM e-bog
  • Tilmeld webinar
  • Hjælpevideoer
  • General Data Protection Regulation
  • Privacy Statement

Tilmeld nyhedsbrev

    Når du accepterer vores brugerbetingelser, giver du os dit samtykke til den nye generelle databeskyttelsesforordning (GDPR), og behandling er personoplysninger i overenstemmelse med SkyViewCRMs Privacy Statement

© SkyViewCRM