SkyViewCRM

Et CRM system for alle

Prøv SkyViewCRM gratis


+45 70 70 13 12

  • Forside
  • SkyViewCRM tilbyder:
    • SkyViewCRM tilbyder:
    • Nu er du på vej til dine 100 Leads
    • CRM konsulent & CRM implementering
      • Assistance-Kursus
        • CRM kursus
    • PRISER & FUNKTIONER
      • Enheder & platforme
      • Online CRM
      • SkyViewCRM CRM på engelsk
      • SkyViewCRM CRM på dansk
      • Cloudbaseret løsning
    • SkyViewCRM til din funktion
    • SkyViewCRM til din branche
    • SkyViewCRM integrerer med
      • CVR data i SkyViewCRM !
      • Billy integration – i gang på 5 minutter.
      • Dinero integration – i gang på 5 minutter
      • e-conomic og SkyViewCRM
      • SkyViewCRM med Gmail
      • DTM og SkyView integration
  • Hvad er CRM?
    • Hvad er CRM?
    • Den komplette guide til CRM-systemer
    • Sådan udarbejder du en effektiv CRM-strategi
    • CRM løsning
    • Sådan bruger du SkyView CRM – se på 5 minutter, hvor nemt det er
  • Marketing-Salg-Ledelse
    • Marketing-Salg-Ledelse
    • E-mail markedsføring
    • Kundehåndtering
    • Pipeline styring
    • Salgsmodeller & salgsstyring
    • CRM strategi
    • Salgsstrategi
    • E-bøger – Viden om Ledelse, Marketing, Salg
  • Videoer-Blog
    • Hjælpevideoer
    • Blog om CRM
    • Blogs
  • Referencer
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Om SkyViewCRM
      • Udvikling af SkyViewCRM
    • Kun det bedste er godt nok til dig – Prøv Gratis med eller uden præsentation
    • Tilmeld nyhedsbrev
Forside / Blog

De 3 vigtigste ting i en nystartet virksomhed.

3. oktober 2014 Skrevet af Annette Andersen

De 3 vigtigste ting i en nystartet virksomhed.

 

Der er nok at se til når du starter din egen virksomhed. Du skal virkelig være et multitalent! Bogholderi, lager, produktion, salg og markedsføring trækker søm ud hos de fleste, da mange af opgaverne er nye og ukendte områder.

Op gennem 90’erne har langt de fleste virksomheder, inklusiv de nystartede, fået styr på økonomiafdelingen i form af økonomisystemer. De holder fint styr på debitorer, kreditorer og de tilhørende transaktioner. Der nu sat ”strøm” til bogholderi og lager og de færreste virksomheder bruger kolonnebøger og manuel postering. Det er jo alt sammen fint og godt og man har styr på hvad der er købt og solgt og hvordan lagerbeholdningen ser ud.

På bestyrelsesmødet kan man se på disse økonomiske nøgletal og vurdere hvordan situationen ser ud – men det er jo alt sammen historiske tal. De fakturerede ordrer, er det der er sket og er solgt. Det kan der jo ikke ændres ved, i forhold til de strategiske planer. Det man kan ændre i en virksomhed er jo fremtiden. Hvordan vil vi sikre indtjening og bundlinje i næste måned og tiden derefter? – Det kan man ikke se i et bogholderisystem.

Og det er her, de fleste mindre og nystartede virksomheder, tyer til regneark og andre manuelle værktøjer som eksempelvis MS-Outlook. Her indtastes ivrigt, de tænkte fremtidige ordrer. Og disse tal bruges så til at planlægge og styre virksomhedens fremtid. Men skal det have nogen værdi og troværdighed, bør der også høre en salgsplan til i denne forklaring. Hvad er der sket hos kunden/emnet og hvad skal der ske i forhold til at sikre ordren. Disse salgsplaner ryger også ind i regnearket. Og hurtig får man opbygget et uoverskueligt, manuelt værktøj der måske kun bliver brugt af den enkelte sælger og slet ikke alle sælgerne i virksomheden. Virksomheden savner overblik over igangværende og planlagt salgsarbejde og værdifuld viden går tabt – samtidig med at man risikerer at tabe ordrer på gulvet eller til konkurrenten.

Derfor er tiden nu kommet til at sætte ”strøm” på salg og marketing på samme måde, som i bogholderiet og på lageret. Og det er netop det CRM systemer kan. Automatisere og forenkle, samt gøre kundehistorikken klar og tydelig!

Uden salg ingen forretning! Bogholderi og lagerstyring kan være i absolut topklasse, uden at det hjælper på afsætningen! Virksomheder, nye som gamle, vokser kun, hvis der er styr på salget fra første færd. Derfor er de 3 vigtigste ting i enhver virksomhed salg, salg og atter salg!

Skulle du være så heldig at have en virksomhed, der slet ikke behøver sælgere fordi kunderne står i kø foran din dør og vil købe dine produkter – så kan du jo bare bruge CRM systemet til at servicere dem efter salget. Det kunne jo også være, at du efterfølgende, ville udsende julekort, nyhedsbreve etc.

Mange virksomheder drømmer om at blive købt på et tidspunkt. Og her er en ting helt sikker. Prisen er lavere på en rodebutik end på en forretning hvor alt er systematiseret, kundehistorikken er på plads og salgsstrategien er klar og tydelig.

Kategori(er): Generelt

Nyt i SkyViewCRM

24. september 2014 Skrevet af Annette Andersen

Så er der nyt i SkyViewCRM:

  • I ToDo-listen kan der nu markeres en eller flere aktiviteter og via hjælpemenu (“Mere”) gøre dem afsluttede på ém gang. Eventuelle aftaler, hvor du kun er deltager, afsluttes dog ikke. (PC)
  • InfoTags på firma eller kontaktperson kan nu importeres fra regneark eller csv-filer. Benyt importskabelon (som hentes via funktionens skærmbillede). (PC)
  • Prislister kan nu importeres fra regneark eller csv-filer. Benyt importskabelon (som hentes via funktionens skærmbillede). (PC)
  • I ToDo-liste og aktivitetslister under f.eks. firma og kontakt vil notesteksten vises som “hoover text” når cursoren er placeret over. (PC)
  • “Oprettet siden” er nu med som kriterium på firmasøg. Dermed nem adgang til firmaer, der nyligt er oprettet. Eller alle firmaer i liste (bare vælg en dato fra før du startede med SkyViewCRM) (PC)

Kategori(er): Nyt i SkyViewCRM

Leadgenerering ved at bruge CRM-systemets totale viden!

22. september 2014 Skrevet af Annette Andersen

Når der er introduceret CRM i en virksomhed, er der mange forskellige ønsker til, hvad systemet skal løse af opgaver.

Marketingafdelingen vil gerne skaffe leads til sælgerne gennem systematisk leadgenerering.♥

Al den viden, der ligger i CRM-systemet kan benyttes til at målrette budskaberne til kunder og potentielle kunder (emner).

Om det drejer sig om viden, der er indsamlet via spørgeskemaer, samtaler sælgere eller andre har haft med kunden/emnet, læsning af avisartikler eller information, der er kommet via netværk.

Eller det drejer sig om viden, der er hentet fra økonomisystemet om omsætning totalt, køb af bestemte produkter, manglende køb gennem en kortere eller længere periode, eller kunden måske slet ikke har købt i en periode – alt kan benyttes til kommunikation og forsøg på salg og mersalg.

Marketingafdelingen gennemfører leadgenerering ved at udforme breve eller e-mails for at gøre kunderne interesserede, og så snart der er interesse, giver de informationen videre til sælgeren, så sælgeren dermed får et lead, en salgsproces kan startes med.

Nu er det i mange virksomheder sådan, at marketingafdelingen aldrig hører om, hvordan det går med de leads, de skaffer, og det er mange kede af, for det er motiverende at vide, hvilke resultater det giver, at gøre en indsats.

Derfor er det en god ide at sætte CRM-systemet op, så marketingafdelingen og den enkelte sælger kan se – både totalt og pr. sælger:

  • Hvor mange leads skaffer marketingafdelingen
  • Hvor mange af de leads aftales der et møde med
  • Hvor mange leads fører til et tilbud
  • Hvor mange leads bliver til en ordre

og det giver et fantastisk overblik over, hvor mange leads, der skal skaffes for at skaffe tilstrækkeligt med ordrer, der kan lukkes så hurtigt, at sælgeren når sin budgetterede omsætning.

Ved man, at der kommer 5 ordrer ud af 10 tilbud, og at der gives tilbud på hvert 5 møde, samt at der skal 5 leads til for at skaffe et møde, så ved marketingafdelingen, at der skal skaffes 250 leads for at skaffe tilstrækkeligt med omsætning pr. sælger.

I tillæg skal regnes med, hvor store ordrer, der skaffes, hvor hurtigt for at få hele regnestykket til at gå op.

  • 250 leads – hver 5. lead fører til et møde
  • 50 møder – hvert 5 møde fører til et tilbud
  • 10 tilbud – hvert 2. tilbud fører til en ordre
  • 5 ordrer

Marketingafdelingen kan hele tiden se, om kampagnerne er effektive, og sælgerne kan hele tiden se, om de selv er gode til at følge op på de kampagner, marketingafdelingen gennemfører. På den måde kan såvel kampagnernes som sælgernes succesrate konstant forbedres.

 

 

 

Kategori(er): Generelt, Marketing, Salg Keyword(s): CRM-systemet, marketingafdelingen, potentielle kunder, sælger, systematisk leadgenerering

Vil du tale til dit CRM-system – SkyViewCRM?

19. september 2014 Skrevet af Annette Andersen

Vil du skrive i  eller vil du tale til dit CRM-system – nu kan du tale til SkyViewCRM. (ios8).

Når du kommer hjem fra et møde, eller når du har haft en telefonsamtale, og gerne vil have nogle noter ind, så kan du tale til dit SkyViewCRM-system.

Det kan være det bliver nemmere at overbevise dig selv og alle andre i virksomheden om, at I skal introducere CRM, når I kan tale til systemet.

Beslutningen om at introducere CRM tager somme tider mange dage eller måneder.

Man ved, det er en god idé, fordi der deles viden, som giver konkurrencemæssige fordele – sikrer, at intet tabes ned mellem to stole, at det er nemt at skrive et brev (som alle skriver ens), at det tager sekunder at sende en meningsfyldt e-mail, at alle tilbud ligger eet sted.

Og at alt arkiveres automatisk, så der ikke f.eks. findes 5 eksemplarer af den samme e-mail, som hver enkelt person arkiverer på sin måde.

Til et salgsmøde trykker alle bare på én knap, dels for at se, hvad vedkommende selv har præsteret – eller hvad der samlet set er opnået eller er på vej til at blive opnået omsætningsmæssigt.

Hos nogle virksomheder kan vi se, at der ved introduktion af CRM kan spares 10% tid hos en sælger – og der spares megen administrationstid hos de, der normalt skal sidde og sammenstille rapporter ved at finde data fra alle mulige formularer og systemer.

 

 

 

 

Kategori(er): Ikke kategoriseret Keyword(s): arikiver automatisk, CRM, Har du talt med dit CRMsystem i dag, introducer CRM, ios(, ios8 og SkyViewCRM, spar administrationstid, spar sælgertid

Nyt i SkyViewCRM

18. september 2014 Skrevet af Annette Andersen

Så er der nyt i SkyViewCRM:

  • I aktivitetslister under firma, kontakt, projekt og salgsmulighed er der nu en grafik, der for den enkelte aktivitet viser om der er tilknyttet dokument(er).
  • “Mine indstillinger” kan nu også bruges fra mobile platforme.
  • Opfølgningsaktiviteter kan nu oprettes allerede mens man indtaster en aktivitet.
  • Salgsbudgetter for sælgerne kan nu indlægges uden at bruge Backoffice.
  • Firma: Organisationsdiagrammet kan nu håndtere større organisationer.
  • + flere mindre forbedringer

Kategori(er): Nyt i SkyViewCRM

  • « Forrige side
  • 1
  • …
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • Næste side »

Seneste indlæg

  • På udkig efter en effektiv løsning til at styre dine kunderelationer?
  • Vil I være mere effektive til at sælge!
  • Hvad er din største tidsrøver?
  • Vil du tjene flere penge og skabe større omsætning?
  • Nem projektstyring med opfølgning og historik.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Ring til os på: +45 70 70 13 12

Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Du kan også sende en mail til os på info@skyviewcrm.com

PRØV SKYVIEWCRM GRATIS

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

SkyViewCRM
Blokken 17
3460 Birkerød
CVR nr. 34727201
+45 70 70 13 12
info@skyviewcrm.com

Kom i gang nu

  • Køb SkyViewCRM
  • Gratis CRM e-bog
  • Tilmeld webinar
  • Hjælpevideoer
  • General Data Protection Regulation
  • Privacy Statement

Tilmeld nyhedsbrev

    Når du accepterer vores brugerbetingelser, giver du os dit samtykke til den nye generelle databeskyttelsesforordning (GDPR), og behandling er personoplysninger i overenstemmelse med SkyViewCRMs Privacy Statement

© SkyViewCRM