SkyViewCRM

Et CRM system for alle

Prøv SkyViewCRM gratis


+45 70 70 13 12

  • Forside
  • SkyViewCRM tilbyder:
    • SkyViewCRM tilbyder:
    • Nu er du på vej til dine 100 Leads
    • CRM konsulent & CRM implementering
      • Assistance-Kursus
        • CRM kursus
    • PRISER & FUNKTIONER
      • Enheder & platforme
      • Online CRM
      • SkyViewCRM CRM på engelsk
      • SkyViewCRM CRM på dansk
      • Cloudbaseret løsning
    • SkyViewCRM til din funktion
    • SkyViewCRM til din branche
    • SkyViewCRM integrerer med
      • CVR data i SkyViewCRM !
      • Billy integration – i gang på 5 minutter.
      • Dinero integration – i gang på 5 minutter
      • e-conomic og SkyViewCRM
      • SkyViewCRM med Gmail
      • DTM og SkyView integration
  • Hvad er CRM?
    • Hvad er CRM?
    • Den komplette guide til CRM-systemer
    • Sådan udarbejder du en effektiv CRM-strategi
    • CRM løsning
    • Sådan bruger du SkyView CRM – se på 5 minutter, hvor nemt det er
  • Marketing-Salg-Ledelse
    • Marketing-Salg-Ledelse
    • E-mail markedsføring
    • Kundehåndtering
    • Pipeline styring
    • Salgsmodeller & salgsstyring
    • CRM strategi
    • Salgsstrategi
    • E-bøger – Viden om Ledelse, Marketing, Salg
  • Videoer-Blog
    • Hjælpevideoer
    • Blog om CRM
    • Blogs
  • Referencer
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Om SkyViewCRM
      • Udvikling af SkyViewCRM
    • Kun det bedste er godt nok til dig – Prøv Gratis med eller uden præsentation
    • Tilmeld nyhedsbrev
Forside / Blog

Forkæl din sælger med CRM systemet fra SkyView.

10. februar 2025 Skrevet af Annette Andersen

 

e-conomic med CRM.

Start din virksomhed med at etablere CRM-processen, så du lukker ordrer, du kan glæde dig over at bogføre i dit ERP system.

Det er det faktisk temmelig interessant, sjovt, eller hvad du nu synes, at de fleste virksomheder altid starter med at introducere et økonomisystem, inden de beslutter sig for marketing- og salgsstyring.

 

Vi har tidligere skrevet om :

  • Konkurrencestrategi – at vinde i hele markedet

  • CRM strategi – bygge og vedligeholde relationen til kunder

  • Salgsstrategi – at gennemføre salget.

  •  

Struktureret salgsstyring er det, der giver sikkerhed for, at der omsættes tilstrækkeligt. KONSTANT.

I masser af virksomheder startes med økonomisystem, inden der har solgt, og det glemmes hvor vigtigt det er at holde styr på kunde kommunikation.

Begge dele er vigtigt – CRM og Økonomi går hånd i hånd.

e-bog-20-haand-i-haand
e-conomic hånd-i-hånd med SkyViewCRM

Forkæl din sælger med CRM systemet.

Faktisk burde sælgerne forkæles mere med systemer, så de får en nemmere hverdag, sparer tid, og bliver glade fordi de konstant når de budgetmål, der er opsat.

Fra du tager første kontakt til et lead (en virksomhed, du gerne vil sælge til), og til du får ordren, kan der jo gå lang tid afhængig af, hvilke produkter, du sælger.

  1. Du skal først og fremmest finde ud af, hvilken type virksomheder, du gerne vil have som kunder
    der kan være mange eller få, og du kan f.eks. finde dem via vores CVR integration
    (der for øvrigt nemt kan importeres til SkyView)

  2. Når du har navngivet dem, du absolut vil have som kunder, skal du beslutte dig for, hvordan du får fat i dem
    (det er mere besværligt end tidligere, fordi du ikke bare kan maile folk uden tilladelse)

  3. Måske skal du have fat i dem og aftale et møde
    hvor god er du til at få aftalt et møde med dem, du virkelig brænder for at komme nærmere på
    kan du skaffe et møde med 8 ud af 10, du ringer til – vi har skrevet en e-bog om det

  4. Har du besluttet, hvordan du vil gennemføre dit møde
    Hvad skal du tale med din mulige kunde om, hvad skal du eventuelt præsentere, hvad skal du have af oplysninger, hvad må du simpelthen ikke glemme, husker du at lade være med at lade dig rundsnakke, så kunden taler om noget helt andet, end du havde planlagt.
    Husk, du har bedt om mødet, så du skal styre det.

  5. Skal kunden have et tilbud
    Tvinger du kunden til at sige ja til, at du sender et tilbud, eller beder kunden dig om det, fordi han/hun er ægte interesseret, hvordan skal tilbuddet se ud, så det er motiverende og overbevisende?

  6. Og husker du at følge op
    Masser af tilbud ligger i stabler, eller gemt i IT-systemer, fordi de aldrig følges op – de forsvinder ud i det blå, eller i egne kreerede Excel ark, som tit er uoverskuelige, fordi de er opfundet engang for længe siden og derefter udbygget med alt for mange informationer

Det er nemt at komme i gang, når vi hjælper hinanden.

Vi har gennemført masser af opgaver for vore kunder, hvor vi har samarbejdet om at sætte systematik op, der betyder tidsbesparelser, at tingene ikke falder ned mellem to stole, og at omsætningen er steget.

Det, der kan synes en uoverkommelig opgave, som mange mennesker ikke orker, er det i virkeligheden ikke, når man, som vi, har prøvet det masser af gange – og vi vil gerne give vores tips og tricks videre til dig.

Har du e-conomic, tager det 5 minutter sammen med dig at sætte det op, så du indenfor kort tid har alle dine kunder i den base, vi opretter specielt til dig.

Ring eller skriv til os

70701312 – info@skyviewcrm.com 

Kategori(er): Marketing, Økonomi, Salg, Salgsstyring

Konkurrencestrategi – CRM-strategi – Salgsstrategi.

23. januar 2025 Skrevet af Annette Andersen

Ugebrev No 3. 2025

Når du har defineret dine mål, skal du vælge dine strategier for at nå målene.

I vores ugebrev No 1. fortalte vi om konkurrencestrategi.

Konkurrencestrategi.

Din konkurrencestrategi er din virksomheds overordnede og langsigtede plan for at skabe en konkurrencemæssig fordel i markedet. Den handler om at identificere, hvordan virksomheden differentierer sig fra konkurrenterne, maksimerer sin position i markedet og når sine forretningsmål.

Strategien tager udgangspunkt i markedets dynamikker, konkurrenternes styrker/svagheder og virksomhedens egne ressourcer og kompetencer.

Formål med din konkurrencestrategi

  • Sikre en unik position i markedet, der tiltrækker kunder.
  • Skabe værdi for kunderne, som konkurrenterne ikke kan matche.

Opnå en varig konkurrencefordel, der gør det svært for andre at kopiere eller overgå virksomheden

Du skal også definere din CRM-Strategi og din Salgs-strategi – somme tider kan du føler, det flyder ud i ét, men her ser du forskellen:


Din CRM-strategi.

Din CRM-strategi skal handle om at bygge og vedligeholde relationer til kunderne på en måde, der skaber langsigtet værdi. Fokus skal være på hele kundens livscyklus, fra tiltrækning (få tilstrækkeligt med emner/leads) og fastholdelse (undgå at miste kunder) til genaktivering.

Husk, at SkyViewCRM indeholder et leadgenereringsmodul, så leads, der kommer fra din hjemmeside automatisk kan nyoprettes eller opdateres i dit SkyViewCRM system.

Nøgleaspekter ved din CRM-strategi kunne være:

  • Kundeoplevelse: Hvordan kan du sikre, at dine kunder føler sig værdsatte og loyale?
  • Dataopsamling: Registrering af alle relevante data (husk GDPR)
  • Dataanalyse: Udnyttelse af kundedata til at personalisere tilbud og kommunikation.
  • Automatisering: Brug af SkyViewCRM-software til at håndtere kundeinteraktioner (fx e-mails, support, marketingkampagner).
  • Langsigtet fokus: Bygger på at opnå loyalitet og høj livstidsværdi fra kunder.

Eksempel: Din CRM-strategi kan inkludere at sende fødselsdagstilbud til kunder, skabe loyalitetsprogrammer, invitere til events.



I SkyViewCRM kan du f.eks. kreere mails med inklusion af data fra din database, så din kunde kan se sig selv i den kommunikation du sender ud.

  • ugebrev-3-2025-skaermbillede-2025-01-23-105002

Og her ser du det færdige resultat, efter dine flettekoder er flettet ind i mailen til kunden:

  • ugebrev-no-3-2025-skaermbillede-2025-01-23-105534

Din Salgs-strategi.

Din salgsstrategi skal være fokuseret på at generere omsætning gennem direkte salg af produkter eller tjenester/services. Det handler om at identificere, tiltrække og lukke salgsleads.

Nøgleaspekter ved din salgsstrategi:

  • Målrettede leads: Fokus på at finde og prioritere potentielle kunder.
  • Salgsproces: Definerede trin, som salgsmedarbejdere følger (fx indledende kontakt, produktpræsentation, tilbudsgivning og lukning af salg).
  • Konkurrencedygtighed: Positionering af produkter/tjenester i forhold til konkurrenter.
  • Kort sigt: Primært orienteret mod at nå kvartals- eller årlige salgsmål.

Eksempel: Din salgsstrategi kan inkludere at målrette specifikke mod brancher, nicher eller geografiske områder med kampagner og salgsindsatser, så du ikke skyder med spredehagl.

I SkyViewCRM kan du feks. køre følgende forløb:

  • Leadgenerering fra din hjemmeside
  • Afdækning af leads via “mine kampagnekald”, hvor du lynhurtigt kan gennemringe mange leads og afdække, om de er relevante for din virksomhed
  • Overføre leads til dig selv eller andre via oprettelse af telefonopfølgning, møde, salgsmulighed/opportunity. Og her kan du beslutte om du vil benytte pipelinestyring med salgstragt.
  • Der er mange andre muligheder – det er kun fantasien, der sætter grænser, og vi kan hjælpe dig med at sætte systemet op, så det passer til din måde at arbejde på, eller en forbedring, hvis det er det, du ønsker.

Her er eksempler på salgstragten set grafisk.

  • salgstragten-hos-skyviewcrm-skaermbillede-2025-01-23-112211

Hvis du vil høre mere, så ring til os: +45 70 70 13 12

eller send os en mail: info@skyviewcrm.com

Du kan også prøve gratis

Kategori(er): Konkurrenceevne, Marketing, Salg, Strategi og CRM

Ledelsens vigtigste opgave => at sikre virksomhedens indtjening & overlevelse

22. januar 2025 Skrevet af Annette Andersen

Ugebrev No 2

”Hvis lederen kun har succes i medvind,
er det jo medvinden, der skaber succes’en,
og hvad skal man så med lederen?”


Som nævnt i vores første ugebrev er det afgørende at fastsætte klare mål og strategier. Det gør det muligt at evaluere, om du bevæger dig i den rigtige retning.

Case: Etablering af projekt – resultat 2,6 x omsætning.

For nogle år siden gennemførte vi et projekt med med en virksomhed, der ønskede at optimere salgsindsatsen. Målet var at sikre, at sælgerne fokuserede på de rette kunder, hyppigt nok og med de rigtige tilbud.

Virksomheden har selskaber i flere lande, hvor forskellige ERP-systemer er i brug.

Vi designede et samlet projekt, der inkluderede:

  • Dialog med koncernledelsen og ledelser samt udvalgte medarbejdere i de enkelte lande
  • Sikring af enighed på tværs af organisationen, så fælles rapportering kunne implementeres
  • Indsamling og strukturering af data for at give koncerndirektøren det nødvendige overblik

Integration med flere ERP-systemer

Inden for fire måneder etablerede vi integrationer med tre forskellige ERP-systemer. Historisk har landene forskellige systemer, og desuden er bogføringskrav pr. land forskellige.

Opsætning og design af CRM-system

CRM-systemet blev skræddersyet til arbejdsprocesserne i hvert land, samtidig med at vi sikrede, at rapportering på tværs af lande var mulig. Dette gav koncernledelsen mulighed for løbende at overvåge og justere indsatsen.

Uddannelse og implementering

Ejerne og koncernledelsen deltog aktivt i hele processen for at understrege vigtigheden af projektet. Deres engagement skabte motivation og disciplin hos medarbejderne til at ændre vaner og registrere nødvendige data.

I hvert land blev der gennemført målrettet undervisning med brug af minimanualer og undervisningsmateriale tilpasset både sprog og branchens specifikationer. Vi gennemførte undervisning på engelsk (amerikansk og britisk) tysk, svensk og dansk.

Resultater

Projektet blev en stor succes – på 4 måneder blev projektet gennemført til TIDEN indenfor budget med deltagere fra 9 lande:

  • Salgsprocesserne blev betydeligt mere effektive
  • Ordreoptagelsen steg markant
  • Nye produkter blev konsekvent præsenteret på tværs af markeder

Resultatet i kr.:

Virksomhedens omsætning voksede fra 500 millioner til 1.3 milliarder kroner på blot 2 år.

Vil du opleve samme succes?

  • Tilmeld dig vores nyhedsbrev
  • Book en gratis samtale – info@skyviewcrm.com
  • Prøv SkyViewCRM gratis

Kategori(er): Effektivitet i salget, Salg, Salgsstyring, Strategi og CRM

Har du en kreativ strategi, så du vinder over konkurrenterne

14. januar 2025 Skrevet af Annette Andersen

– og får flere penge på bundlinjen?

Plus et værktøj, der gør det nemt at følge op?

Ugebrev No.1.

Konkurrencestrategi.

Vi har gennem en årrække i vores konsulentvirksomhed assisteret virksomhedsledere med at udvikle konkurrencestrategi, der ændrer spillereglerne på markedet, så det er svært gennemskueligt for konkurrenterne at opfatte, hvad der egentlig foregår.

Baseret på vores metode om, at det altid er muligt at finde et hul, som ingen andre har set, har mange virksomheder fået adskillige millioner ekstra på bundlinjen. Og hurtigt.

Proces.

Du opsætter mål.

  • Hvor stor er din virksomhed i dag – omsætning/markedsandel/andet
  • Hvor stor skal din virksomhed være for at have betydning i markedet, nichen, eller?
  • Hvornår?

Udvikling af strategier for at nå målene.

  • Hvilke muligheder har vi for at øge magt og indflydelse i værdikæden?
  • Hvor robust er vor valgte strategi?

Måske har du allerede selv udviklet en strategi for din virksomhed, så vi kan benytte den som basis for design af værktøjet til at følge op og sikre, at alle dine drømme, ønsker og planer bliver gennemført på de tidspunkter, du ser for dig.

Case

Stor dansk virksomhed med datterselskaber i adskillige lande – vi har samarbejdet med virksomheden igennem flere år:

Salgsdirektøren var træt af, at hans division konstant gik dårligere, end de andre divisioner.

Vi startede med at gennemføre et konkurrence strategi projekt.

Efter gennemførelsen af det med deltagelse af en leder og en række medarbejdere, der alle i forløbet blev mere og mere begejstrede, og som selv kom med forslag til nye mere ambitiøse mål, satte vi sammen gang i designet af SkyViewCRM, så hver enkelt konstant kunne og kan følge op på de delprojekter, vedkommende er ansvarlig for.

Adm. direktør

  • Overordnede beslutninger
  • Ugentlig rapportering budget ift actual på flere parametre (KPI etc)
    Vedkommende ville ikke selv åbne systemet, men gerne have tilsendt en ugentlig rapport
    for at sikre, at alle ”mand” gennemførte/er de aftalte opgaver

Salgsansvarlig

  • Egne kunder
  • Sælgeres resultater baseret på pipeline tankegangen
    – hvor mange på hvert niveau
    – med hvilke beløb
    – hvor længe ligger hver salgsmulighed/opportunity på hvert niveau for den konkrete sælger (med det formål, at den ene kan lære af den anden, hvormed det samlede team opnår bedre resultater – hurtigere):
    Antal telefonkald
    Antal møder
    Antal tilbud
    Antal ordrer

Sælgere

  • Alt er så planlagt som muligt, så den enkelte sælger, ikke skal administrere sig ihjel og
    kan gå hjem uden at skulle arbejde natten sort for at følge op
  • Gennemførelse af canvas kald til leads/emner
  • Etablering af møder baseret på gennemarbejdet agenda, så sælgeren selv ”ejer” mødet
  • Udarbejdelse af tilbud baseret på skabelon
  • Automatisk overførsel af den accepterede ordre til økonomisystemet
    (dermed intet dobbeltarbejde)

Dette var blot én case af mange, som vi løbende vil skrive om, så du måske kan få inspiration – ring endelig, hvis du vil have sparring, eller hjælp til at inkorporere din strategi i et værktøj, der sikrer dig resultater – uden stress.

Vil du høre mere, så tilmeld dig nyhedsbrev – Prøv selv SkyViewCRM gratis – Ring for en gratis sparring +45 70 70 13 12 eller send mail info@skyviewcrm.com

Kategori(er): Strategi og CRM

Vil du have CRM på din mobil? Prøv det med SkyViewCRM!

16. december 2024 Skrevet af Annette Andersen

Er mobilen dit vigtigste arbejdsredskab?

Du er måske én af dem, der bruger mobilen som dit vigtigste arbejdsredskab. Derfor er det sikkert vigtigt for dig, at alle de informationer, der er i CRM-systemet kan tilgås fra mobilen.

Alle i jeres hus skal kunne ses alle info!

Selv om nogle af dine kolleger arbejder med PC eller Mac og registrerer oplysninger om de kunder, som du som konsulent eller sælger er ansvarlig for, så skal du personligt kunne se alt – alle noter, breve, e-mails, aftaler (såvel møder som telefon).

Og dine kolleger skal kunne se, hvad du har aftalt med kunden, hvis kunden ringer til kundeservice, eller andre på kontoret, der skal hjælpe med oplysninger.

Arbejdsdsagen bliver nemmere!

På den måde kan arbejdsdagen blive nemmere og kunden kan konstant være i centrum.

SkyViewCRM har tænkt på, at du måske ser din mobil telefon, som dit vigtigste arbejdsredskab.

Prøv SkyView gratis eller ring til os +45 70 70 13 12 så hjælper vi dig venligt og imødekommende  i gang.

Kategori(er): Digitalisering, Salg

  • « Forrige side
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 39
  • Næste side »

Seneste indlæg

  • På udkig efter en effektiv løsning til at styre dine kunderelationer?
  • Vil I være mere effektive til at sælge!
  • Hvad er din største tidsrøver?
  • Vil du tjene flere penge og skabe større omsætning?
  • Nem projektstyring med opfølgning og historik.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Ring til os på: +45 70 70 13 12

Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Du kan også sende en mail til os på info@skyviewcrm.com

PRØV SKYVIEWCRM GRATIS

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

SkyViewCRM
Blokken 17
3460 Birkerød
CVR nr. 34727201
+45 70 70 13 12
info@skyviewcrm.com

Kom i gang nu

  • Køb SkyViewCRM
  • Gratis CRM e-bog
  • Tilmeld webinar
  • Hjælpevideoer
  • General Data Protection Regulation
  • Privacy Statement

Tilmeld nyhedsbrev

    Når du accepterer vores brugerbetingelser, giver du os dit samtykke til den nye generelle databeskyttelsesforordning (GDPR), og behandling er personoplysninger i overenstemmelse med SkyViewCRMs Privacy Statement

© SkyViewCRM