Forkæl din sælger med CRM systemet fra SkyView.
e-conomic med CRM.
Start din virksomhed med at etablere CRM-processen, så du lukker ordrer, du kan glæde dig over at bogføre i dit ERP system.
Det er det faktisk temmelig interessant, sjovt, eller hvad du nu synes, at de fleste virksomheder altid starter med at introducere et økonomisystem, inden de beslutter sig for marketing- og salgsstyring.
Vi har tidligere skrevet om :
-
Konkurrencestrategi – at vinde i hele markedet
-
CRM strategi – bygge og vedligeholde relationen til kunder
-
Salgsstrategi – at gennemføre salget.
Struktureret salgsstyring er det, der giver sikkerhed for, at der omsættes tilstrækkeligt. KONSTANT.
I masser af virksomheder startes med økonomisystem, inden der har solgt, og det glemmes hvor vigtigt det er at holde styr på kunde kommunikation.
Begge dele er vigtigt – CRM og Økonomi går hånd i hånd.

Forkæl din sælger med CRM systemet.
Faktisk burde sælgerne forkæles mere med systemer, så de får en nemmere hverdag, sparer tid, og bliver glade fordi de konstant når de budgetmål, der er opsat.
Fra du tager første kontakt til et lead (en virksomhed, du gerne vil sælge til), og til du får ordren, kan der jo gå lang tid afhængig af, hvilke produkter, du sælger.
- Du skal først og fremmest finde ud af, hvilken type virksomheder, du gerne vil have som kunder
der kan være mange eller få, og du kan f.eks. finde dem via vores CVR integration
(der for øvrigt nemt kan importeres til SkyView) - Når du har navngivet dem, du absolut vil have som kunder, skal du beslutte dig for, hvordan du får fat i dem
(det er mere besværligt end tidligere, fordi du ikke bare kan maile folk uden tilladelse) - Måske skal du have fat i dem og aftale et møde
hvor god er du til at få aftalt et møde med dem, du virkelig brænder for at komme nærmere på
kan du skaffe et møde med 8 ud af 10, du ringer til – vi har skrevet en e-bog om det - Har du besluttet, hvordan du vil gennemføre dit møde
Hvad skal du tale med din mulige kunde om, hvad skal du eventuelt præsentere, hvad skal du have af oplysninger, hvad må du simpelthen ikke glemme, husker du at lade være med at lade dig rundsnakke, så kunden taler om noget helt andet, end du havde planlagt.
Husk, du har bedt om mødet, så du skal styre det. - Skal kunden have et tilbud
Tvinger du kunden til at sige ja til, at du sender et tilbud, eller beder kunden dig om det, fordi han/hun er ægte interesseret, hvordan skal tilbuddet se ud, så det er motiverende og overbevisende? - Og husker du at følge op
Masser af tilbud ligger i stabler, eller gemt i IT-systemer, fordi de aldrig følges op – de forsvinder ud i det blå, eller i egne kreerede Excel ark, som tit er uoverskuelige, fordi de er opfundet engang for længe siden og derefter udbygget med alt for mange informationer
Det er nemt at komme i gang, når vi hjælper hinanden.
Vi har gennemført masser af opgaver for vore kunder, hvor vi har samarbejdet om at sætte systematik op, der betyder tidsbesparelser, at tingene ikke falder ned mellem to stole, og at omsætningen er steget.
Det, der kan synes en uoverkommelig opgave, som mange mennesker ikke orker, er det i virkeligheden ikke, når man, som vi, har prøvet det masser af gange – og vi vil gerne give vores tips og tricks videre til dig.
Har du e-conomic, tager det 5 minutter sammen med dig at sætte det op, så du indenfor kort tid har alle dine kunder i den base, vi opretter specielt til dig.
Ring eller skriv til os