Gemmer du de samme informationer, som din kollega?
Gemmer du de samme informationer, som din kollega gemmer et eller andet sted på sin PC, iPad, iPhone, MAC, Tablet, Android eller på jeres fællesdrev?
Det er med stor sandsynlighed sikkert, at hvis jeg stiller det spørgsmål, så er det 9 ud af 10 gange sådan, at det bekræftes, at det sker.
Hvor mange gange om dagen modtager du f.eks. en e-mail, som én af dine kolleger lige sender til dig for at være sikker på, at du nu har fuld viden om alt, der sker?
Hvor mange gange sidder du og læser den, og sletter den?
Hvor mange gang sletter du den bare?
Hvor mange gange arkiverer du den efter et eller andet system, du selv har fundet på?
Hvorfor sender dine kolleger de mails til dig?
- for at sikre, du ved, hvad der kommunikeres til kunden
- for at sikre, at han/hun selv kan have sin ryg fri
- for at sikre, I er flere, der ved det samme i tilfælde af sygdom eller ferier
- for at sikre, at hvis en medarbejder fratræder, er I flere, der kender til kommunikationen
- andre grunde
Hvorfor har I opfundet den kultur?
- det er det eneste, der sikrer, vi alle sammen kan finde ud af det
- vi har altid gjort sådan
- vi vil ikke bruge penge på at købe systemer – vi er her jo alligevel, så vi kan gøre, som vi plejer
- det tager ganske vist nogen tid at oplære en ny, men når vi én gang er oplært, så virker det jo fortrinligt
- vi mangler integration til andre systemer, så vi skal alligevel taste det samme flere steder
- andre grunde
Hvis nu du og I kan spare en masse tid, som I kan bruge på at sælge endnu mere, få endnu mere overskud, og dermed skabe en sjovere hverdag, ville det så ikke være en ide at ændre på nogle af disse vaner?
Når du ser, hvor automatisk tingene kan fungere, når der blot er brugt en smule tid på at sætte et par parametre, så vil du og I næsten med garanti tænke: Hvorfor har vi dog ikke gjort dette tidligere.
Måske tager jeg fejl, men jeg tror det ikke.
Ceasar’s Palaceher kunne du måske få lyst og tid at tage til, når du nu får større omsætning, overskud og mere tid.