SkyViewCRM

Et CRM system for alle

Prøv SkyViewCRM gratis


+45 70 70 13 12

  • Forside
  • SkyViewCRM tilbyder:
    • SkyViewCRM tilbyder:
    • Nu er du på vej til dine 100 Leads
    • CRM konsulent & CRM implementering
      • Assistance-Kursus
        • CRM kursus
    • PRISER & FUNKTIONER
      • Enheder & platforme
      • Online CRM
      • SkyViewCRM CRM på engelsk
      • SkyViewCRM CRM på dansk
      • Cloudbaseret løsning
    • SkyViewCRM til din funktion
    • SkyViewCRM til din branche
    • SkyViewCRM integrerer med
      • CVR data i SkyViewCRM !
      • Billy integration – i gang på 5 minutter.
      • Dinero integration – i gang på 5 minutter
      • e-conomic og SkyViewCRM
      • SkyViewCRM med Gmail
      • DTM og SkyView integration
  • Hvad er CRM?
    • Hvad er CRM?
    • Den komplette guide til CRM-systemer
    • Sådan udarbejder du en effektiv CRM-strategi
    • CRM løsning
    • Sådan bruger du SkyView CRM – se på 5 minutter, hvor nemt det er
  • Marketing-Salg-Ledelse
    • Marketing-Salg-Ledelse
    • E-mail markedsføring
    • Kundehåndtering
    • Pipeline styring
    • Salgsmodeller & salgsstyring
    • CRM strategi
    • Salgsstrategi
    • E-bøger – Viden om Ledelse, Marketing, Salg
  • Videoer-Blog
    • Hjælpevideoer
    • Blog om CRM
    • Blogs
  • Referencer
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Om SkyViewCRM
      • Udvikling af SkyViewCRM
    • Kun det bedste er godt nok til dig – Prøv Gratis med eller uden præsentation
    • Tilmeld nyhedsbrev
Forside / Blog

Effektivt salg er mere end ringelister!

15. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Du kan jo sagtens tage en tilfældig Excel liste og begynde at ringe til en masse emner/potentielle kunder.

Med mere eller mindre succes – og det kan være, at du ringer til 10 gange så mange, som du behøver, for at du skal få effekt af det.

Det bedste er på forhånd at tænke over, hvilken branche, hvilket postdistrikt, hvilken størrelse omsætning, hvor mange ansatte eller en anden eller andre parametre, der skal være gældende for de virksomheder, du gerne vil kontakte.

Hvis du på forhånd tænker grundigt over det, skal du måske kun finde 1/10 af de virksomheder frem, fordi du er mere målrettet.

Og du kan starte med at tage fat i dem ved at ringe, sende et brev, eller hvis du må sende mail, kan du gøre det.

Når du får fat i den rigtige person gang, skal du sørge for at aftale et møde, hvis det er dit formål med at ringe, eller du skal stille de spørgsmål, du skal bruge for at nå frem til en ny kontakt.

Du skal forberede dit møde, så du er sikker på, du får de informationer fra din potentielle kunde, du har brug for, og at du gennemfører en præsentation, der er lige i hjertet, så du får lov at komme igen, eller får lov at sende et tilbud.

Og så gælder det om at “tage” ordren.

Har I i jeres virksomhed en salgsmodel?

  • arbejder I med “Tragten” med steps
    • leads
    • canvas – det er de leads, der er relevante med henblik på kontakt
    • første møde
    • senere møder
    • tilbud
    • revision af tilbud
    • ordre

 

  • arbejder I med “Tragten” på en måde, så I automatisk ved, hvor mange % sandsynlighed, der er for at lukke en ordre, når I er på et bestemt step?
    • så I på jeres salgsmøder kan se med hvor stor sandsynlighed, I får hvilken omsætning, og hvornår

 

  • arbejder I med “Tragten”, hvor I samtidig har udvidet med yderligere afdækning?
    • er der en konkurrent på banen
    • har I afdækket hele beslutningsgruppen
    • har I afdækket hvem der er
      • positiv
      • negativ
      • sponsor
      • andet
    • har I afdækket, om der er røde flag?
    • er der fordele og ulemper hvis I får denne kunde

I SkyViewCRM kan du selv lave din egen salgsmodel – den model, der passer til jeres virksomhed.

 

 

 

 

 

Kategori(er): Generelt, Marketing, Salg Keyword(s): beslutningsgruppen, beslutningsprocessen, ringelister, røde flag, salgsmodel, tragten

Styr på kunderne!

13. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Styr på kunderne på en nem måde med SkyViewCRM.

Hvilke fordele kan du få ved at benytte SkyView til at holde styr på dine kunder?

  • hurtigere ordrer, fordi du hele tiden husker at følge op på dine tilbud
  • højere omsætning, fordi du sælger mere til eksisterende kunder
  • du undgår at spilde tid på dobbeltarbejde
  • videndeling – du kan se alt om din kunde ved tryk på en knap
  • du kan skrive tilbud, sende dem på en mail med tilknyttet PDF

Det er en kendsgerning, at det er nemmere konstant at få ordrer, hvis du husker at følge op.

Ringer en advokat til sine kunder (klienter), vil der meget ofte være et eller andet, han kan hjælpe med. Måske opdatering af kontrakter. Måske hjælp til at sende en kunde til inkasso. Måske opdatering af medarbejderaftaler, her sker jo f.eks. hele tiden lovændringer, man ikke selv er opmærksom på. Måske generel sparring.

Ringer en sælger til sine kunder med nye produkter, der kan supplere, hvad der er købt i forvejen, vil det meget ofte vise sig, at der er brug for varer. Nye varer eller supplement af tidligere købte varer.

Ringer en sælger adskillige gange til et emne, er der større sandsynlighed for at være den, der bliver udvalgt. den der ringer oftest og giver opmærksomhed vinder.

SkyView CRM-systemet holder øje med aktiviteterne for dig/jer. Lige når du åbner CRM-systemet, ser du straks, om der er “røde”, der ikke er fulgt op, og “sorte”, der skal følges op på dagen. Det gør det til en leg at følge op, hvor det ellers meget ofte kan være en kamp at skulle tage sig sammen.

Allerede på forsiden kan du se, om du er bagud. To-Do listen viser med rødt, hvor mange du mangler at ringe til.

 

 

 

 

Kategori(er): Generelt, Ikke kategoriseret, Marketing, Salg Keyword(s): dele informationer, kundebasen, salgsprocessen, SkyViewCRM

Er du iværksætter?

11. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Er du iværksætter?

der gerne vil have kunder i en fart, så du kan bevise for dig selv og omverdenen, at din idé er god nok til, at nogle vil købe dit produkt?

Det er svært for en iværksætter at få ideer. Gode ideer, der kan bære.

Det er svært at gennemføre dem, så alt bliver klar til markedet og dermed slutbrugerne.

Det sværeste, men også mest vigtige for dig som iværksætter, er at få de første kunder, så du kan bevise, at der er et marked for dit produkt, og det derfor er en god idé for andre også at købe det.

Når du begynder at sælge, begynder du at få referencer, du kan bygge videre på, fortælle omverdenen om, og dermed begynder du opbygningen af dit firma.

For at det skal blive et rigtig stort firma med vækst, har du behov for at skabe overblik over, hvad du taler med dine kunder om, hvad du sender af tilbud, og hvad du får af ordrer. Al kommunikation med den enkelte kunde og kontaktpersonerne skal ind eet sted. I kundebasen. Fra dag 1. Og der skal løbende kontakt til alle, der køber fra dig, så du hele tiden kan sælge mere til dem.

Det vil sige, du skal ved et klik kunne se:

  • hvornår du skal ringe næste gang
  • hvad du har talt med kunden om tidligere
  • hvilke mails, der er sendt og modtaget
  • hvilke tilbud, der er oprettet og rettet
  • hvilke tilbud, der er blevet til ordrer

og du skal dele viden med dine kolleger, hvis du har nogen, så I ikke skal løbe rundt og spørge hinanden, hvad der er sket med en kunde.

Endelig skal du på billigst muligt måde kunne kommunikere med dine kunder f.eks. via nyhedsbreve. Det er nemt, når du blot hele tiden tænker på at samle e-mail adresser ind og få tilladelse til at maile.

Se eventuelt om ikke SkyViewCRM – det nyeste CRM system på markedet – er noget for dig – SkyViewCRM-teamet vil gerne hjælpe dig i gang.

 

 

Kategori(er): Generelt, Marketing, Salg Keyword(s): CRM-system, dele informationer, e-mail, flette mails, gratis demo, ios8 og SkyViewCRM

Er CRM noget for dig?

9. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Er CRM noget for dig? 

Vi har talt med flere virksomhedsansvarlige, der mener, de kan vente nogle år med at starte med CRM
– og her er nogle af grundene:

  1. vi skal lige have installeret et nyt ERP-system, og det vil trække tænder ud de kommende måneder
  2. vi har ikke tid til at lave en projektplan
  3. de ansatte her i virksomheden vil ikke bruge tid på CRM
  4. vi har ikke tid til at sætte os ind i nye systemer
  5. vi kan ikke få sælgerne til at bruge CRM – for de føler, de giver deres viden fra sig
  6. vi har allerede styr på alt via Outlook
  7. det kan godt være, vi sidder og sender kopier til hinanden af mails, men det fungerer lige nu for os
  8. det kan godt være, vi skal rundt og spørge én eller flere personer for at kunde svare en kunde, men det har vi altid gjort
  9. vi ved godt, vi skal bruge ½-1 dag for at forberede et salgsmøde, men vi tror ikke, det kan gøres på anden måde, for vi skal samle informationer ind fra mange kilder
  10. vi har allerede alt i Excel

 

ad.1. vi skal lige have installeret et nyt ERP-system, og det vil trække tænder ud de kommende måneder 

det er rigtigt, det er vigtigt, at ERP-systemet fungerer. Imidlertid er det ofte sådan, at virksomhederne i de fleste tilfælde godt kunne vente nogle år med fornyelse, medens det at starte på kunde relations planlægning og styring (CRM) vil betyde, at der skabes overblik, spares uendelig megen tid og skaffes mersalg.

 

ad.2. vi har ikke tid til at lave en projektplan

det er ofte ubegribeligt at overvåge, at der i virksomheder betales til konsulenter, der sidder ½ år for 100.000 vis af kroner, og beskriver, eller at virksomhedens ansatte selv mødes den ene gang efter den anden i teams for at beskrive, hvordan arbejdsprocesserne i virksomheden er. Meget ofte helt overdrevet, og det er i 99 ud af 100 tilfælde slet ikke nødvendigt at bruge så megen tid på dette.

 

ad.3. de ansatte her i virksomheden vil ikke bruge tid på CRM

ledelsen tager beslutning om, at der skal bruges CRM i virksomheden – og derefter skal alle ansatte bruge det, hver gang de har kontakt til en kunde og i forbindelse med deres planlægning af, hvordan der skaffes nye kunder og mersalg til nuværende kunder. Kun hvis dette ikke er til diskussion bliver et CRM forløb succesrigt – og udbyttet stort.

 

ad.4. vi har ikke tid til at sætte os ind i nye systemer

vælges nu f.eks. et system som SkyViewCRM, der er opbygget baseret på de erfaringer der er fra flere hundrede CRM forløb, så er dette system netop udviklet for, at det skal være nemt at sætte sig ind i – og bruge – ligesom det kan benyttes på alle de platforme, en bruger benytter hver dag – iPad, iPhone, Mac, PC, Tablet, Android etc.

 

ad.5. vi kan ikke få sælgerne til at bruge CRM – for de føler, de giver deres viden fra sig

det er da rigtigt, at sælgerne giver informationer om deres kunder, emner og aktiviteterne med disse. Imidlertid får sælgerne langt jo som en bonus et større overblik over, hvad de selv foretager sig, alle de e-mails de sender og modtager, tilbud, de udarbejder, kontrakter, breve, hvem de skal sende julekort til, nyhedsbreve og hvem de skal kontakte, hvornår.

Samtidig får sælgerne den ekstra dimension, at de nu kan se, om andre i virksomheden har kontakt med deres kunder, og alle i virksomheden kan svare intelligent og øjeblikkeligt på kundernes henvendelser.

Og igen er det jo også et spørgsmål om, at ledelsen i virksomheden har en strategi om, at viden deles – så går der ikke lang tid, før alle ansatte synes, det er helt naturligt at samles om eet sted, hvor alt “kan genfindes”.

 

ad.6. vi har allerede styr på alt via Outlook

Outlook er helt fantastisk – men en database er det jo ikke. SkyViewCRM er fuldt integreret med Outlook, så der mistes ikke Outlook funktionalitet, fordi der startes med SkyviewCRM – alle kalenderaktiviteter kan ses i SkyViewCRM = fuldt integreret med Outlook – og alle e-mails udveksles, når de har relevans for kundebasen.

 

ad.7. det kan godt være, vi sidder og sender kopier til hinanden af mails, men det fungerer lige nu for os

det er sikkert rigtigt, det fungerer. Og når man har ansatte er man tit ligeglad med, hvad de laver, “for de er der jo alligevel”.

At 30 ansatte bruger tilsammen 4,5 mandeår på at læse uvedkommende mails, eller at 2.000 personer brugte 211 mandeår på daglige læsninger af mails.

Det er da ikke ligegyldigt.  Tænk hvor megen salgsindsats der kunne tilføres disse virksomheder, hvis timerne i stedet blev brugt på at betjene nuværende – og skaffe nye – kunder.

 

ad.8. det kan godt være, vi skal rundt og spørge én eller flere personer for at kunde svare en kunde, men det har vi altid gjort

det er også hyggeligt at tale sammen. Det er jo imidlertid sådan, at hver gang, man skal stille et spørgsmål, kommer man nemt til at tale om adskillige andre ting, og så er den halve time gået. Måske mange gange om dagen.

Når man har et CRM-system, vil alt, man skal bruge for at kunne svare en kunde, stå deri – kun hvis man skal have supplerende og uddybende informationer, som måske fejlagtigt ikke er kommet ind endnu, skal man tale sammen om netop dette.

Etableres CRM, kan man således tale om mere innovative udfordringer, som kan være med til at skabe vækst i virksomheden.

 

ad.9. vi ved godt, vi skal bruge ½-1 dag for at forberede et salgsmøde, men vi tror ikke, det kan gøres på anden måde, for vi skal samle informationer ind fra mange kilder

i én af de virksomheder, vi har arbejdet med, sad salgschefen hver uge og brugte en dag på at analysere, hvad sælgerne havde i pipeline, hvad der var lukket, hvorfor nogle manglede at blive lukket – om der var møder nok etc.

Det ville vedkommende selv gøre for at skaffe sig overblik, og komme ind under huden på opgaverne.

Med et CRM-system betød det, at fremtidige salgsmøder blev baseret på alle de informationer sælgerne havde tastet eller talt ind i CRM-systemet. Salgschefen kunne trykke på en knap og få dem frem. Og kun der , hvor der var mystiske resultater, eller mangel på samme, var det nødvendigt at gå dybere i rapporterne.

Så i stedet for en dag pr. uge i forberedelse, kunne det nu gøres på 1 time. Hvis det er 45 uger, der arbejdes pr. år var det altså 45 x 6½ time = 292,5 timer på et år i tidsbesparelse for denne salgschef.

Også værd at tage med.

 

ad.10. vi har allerede alt i Excel

Excel er et fantastisk regneark, der kan bruges til en utrolig masse opgaver og registreringer, men det er IKKE en database, og det kan ikke opsamle alle informationer om en kunde, så alt kan ses på eet sted.

Masser af mennesker elsker Excel – og det skal vi alle blive ved med, men vi skal bruge det til det, det kan hjælpe os med, og lade f.eks. et CRM-system være kunde og emne databasen, der giver os viden og overblik.

 

Så tror du stadig ikke, at CRM er noget for dig?

Investering i CRM giver konkurrence-fordele i markedet

– og sikrer, at  du selv og  din virksomhed kommer foran.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategori(er): Generelt, Marketing, Salg Keyword(s): CRM, CRM projekt, CRM-systemet, dele informationer, konkurrence fordele med CRM, salgsmuligheder, salgsprocessen, segmentering, SkyViewCRM, vækst og fremgang

Spar 1½ time om dagen – brug dit CRM-system.

8. august 2015 Skrevet af Annette Andersen

Spar 1½ time om dagen ved at bruge dit  SkyViewCRM CRM-system rigtigt.

Sælger du B-t-B og skal have fat i potentielle kunder og nuværende kunder konstant?

Har du brug for salgsstyring – f.eks. når I skal have salgsmøde? Så du blot kan trykke på en knap for at se, hvad der ligger i pipeline?

Så kan du måske have glæde af at gøre tingene systematisk, så du ikke glemmer noget.

  • start med at få alle kunder og potentielle kunder ind i dit CRM-system
    • firmanavn
    • firma adresse
    • firmatelefon
    • postnummer
    • by
    • person navn
    • persontelefon
    • e-mail adresse

dette kan gøres via en import baseret på data fra dit økonomisystem, Excel ark, Outlook eller andet. Og hvis du har notater på kunderne i dit Excel ark, kan du også få dem med ind.

Vi kan også lægge en næste kontakt ind.

Så er du allerede rigtigt godt  i gang. For nu kan du arbejde systematisk i dit CRM-system.

  • Hver morgen kan du se, hvem du skal ringe til, og hvilke der er overskredne (de overskredne er nemlig røde)
  • Du klikker simpelthen på To-Do-listen
  • Ringer op
  • Skriver et notat
  • Aftaler eller beslutter dig for næste skridt – og husker at lægge en ny kontakt ind for opfølgning
  • og hvis du har nogen som helst forestilling om, hvad du vil sælge til denne potentielle kunde eller kunde, opretter du en salgsmulighed

“Falder du over” et nyt firma, så opretter du det med tilhørende person eller personer og husker altid at oprette e-mail adressen.

Og du sørger selvfølgelig for, at du er koblet på Exchange, så alle mails du sender eller modtager automatisk kommer ind i systemet, så du altid kan se dem på kunden, eller du kan “spore” dem, hvilket betyder, du selv bestemmer, hvilke mails, der skal kunne ses i SkyVïewCRM systemet.

Vi har talt med mange, der hver gang, de skal have salgsmøde, bruger megen tid på at samle informationer for at få overblik over, hvor meget, der ligger i pipeline for firmaet samlet og hos de enkelte sælgere.

Det er ikke nødvendigt, når alle blot gør de få ting, der er tale om, for så er data, der jo allerede.

Hvis du vil se mere om SkyViewCRM kan du se det ved tryk på linket.

Du kan også sende os en mail, så ringer vi til dig. aa@skyviewcrm.com

 

 

 

Kategori(er): Generelt, Ikke kategoriseret, Marketing, Salg Keyword(s): CRM-system, CRM-systemet, salgsmuligheder, SkyViewCRM

  • « Forrige side
  • 1
  • …
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • …
  • 39
  • Næste side »

Seneste indlæg

  • På udkig efter en effektiv løsning til at styre dine kunderelationer?
  • Vil I være mere effektive til at sælge!
  • Hvad er din største tidsrøver?
  • Vil du tjene flere penge og skabe større omsætning?
  • Nem projektstyring med opfølgning og historik.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Ring til os på: +45 70 70 13 12

Vi sidder klar til at hjælpe dig.

Du kan også sende en mail til os på info@skyviewcrm.com

PRØV SKYVIEWCRM GRATIS

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

SkyViewCRM
Blokken 17
3460 Birkerød
CVR nr. 34727201
+45 70 70 13 12
info@skyviewcrm.com

Kom i gang nu

  • Køb SkyViewCRM
  • Gratis CRM e-bog
  • Tilmeld webinar
  • Hjælpevideoer
  • General Data Protection Regulation
  • Privacy Statement

Tilmeld nyhedsbrev

    Når du accepterer vores brugerbetingelser, giver du os dit samtykke til den nye generelle databeskyttelsesforordning (GDPR), og behandling er personoplysninger i overenstemmelse med SkyViewCRMs Privacy Statement

© SkyViewCRM